Decizie oficială pentru cel mai mare contract pentru un studiu de fezabilitate: Egis a câştigat contractul pentru proiectarea completă a „Autostrăzii Sudului” Craiova-Lugoj

Drum Rapid Craiova - Lugoj Sursa foto: Cătălin Drulă

Firma de proiectare Egis a câştigat contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al „Autostrăzii Sudului” Craiova – Lugoj, cel mai mare contract pentru realizarea unui astfel de studiu, oferta fiind de aproape 93 de milioane de lei, la o estimare a CNAIR de 107 milioane, valoarea din licitaţie.

Şoseaua de mare viteză (Drum Expres sau Autostradă) care va asigura legătura între Oltenia şi Banat are o lungime estimată de 250 de km, iar proiectarea completă va dura 43 de luni, din care 36 reprezintă Studiul de Fezabilitate.

La licitaţia lansată pe 1 iunie au fost depuse 5 oferte, iar contractul cu firma câştigătoare poate fi semnat dacă nu se depun contestaţii, a transmis CNAIR.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Miercuri, 22.12.2021, a fost desemnat câstigătorul contactului Elaborare Studiu de Fezabilitate “DRUM DE MARE VITEZĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – LUGOJ”. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea EGIS ROMANIA SA – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS. Valoarea ofertei câștigătoare este de 92.755.765,47 lei fără TVA. Durata contractului este de 43 luni de la data de începere (din care 36 de luni – Studiul de Fezabilitate). Realizarea acestui drum de mare viteză va face posibilă reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei  medii de deplasare între localitățile Craiova si Lugoj, precum și conectarea cu viitoarele drumuri expres Craiova – Pitești, respectiv Craiova – Târgu Jiu”, arată Compania de Drumuri.

Durata aparent mare de realizare a studiului de fezabilitate a fost explicată de fostul ministru Cătălin Drulă prin gradul mare de detaliu care previne apariţia unor blocaje pe şantier: „Autostrada/drumul expres va avea o lungime de circa 250 de km și are avantajul de a fi lansat/ă pe un model nou de caiet de sarcini care vine în ajutorul proiectantului, pe de o parte (prin stabilirea unui calendar clar de termene și plăți) și, pe de altă parte, avantajează și beneficiarul care primește la final un studiu de fezabilitate foarte detaliat (un așa-numit „preliminary design”). Acesta va permite, pe viitor, lansarea unei licitații pentru proiectare și execuție, având la bază un SF care elimină surprizele neplăcute de pe traseu, dar care dă, în același timp, constructorului libertatea de a inova și adapta proiectul”.

În schimb, actualul ministru, Sorin Grindeanu declara la Craiova pe 16 decembrie că este nemulţumit de aceste termene din contract, deşi nu preciza duratele corecte nici pentru Autostrada Sudului nici pentru proiectarea Autostrăzii de pe Valea Prahovei: „Vreau să vă fac un anunţ, că tot văd anumite luări de poziţie, …. a unora. Să ştiţi că la începutul acestui an nu eram titular la acest minister, era altcineva, s-a scos la licitaţie caietul de sarcini pentru Drumul Expres Lugoj – Craiova, vă repet SF şi Proiectare, termenul e zilele astea, ştiţi cât e durata? 4 ani. Apropo de cum s-au făcut lucrurile la începutul anului. Sigur că ne vom gândi la soluţii viitoare”.

Informaţii despre desemnarea câştigătorului Egis au apărut încă de la jumătatea lunii pe forumul „Pe unde Merg” al Asociaţiei Pro Infrastructură, după care a urmat o reacţie neobişnuită a CNAIR care a acuzat public Asociaţia că ar promova o agendă ascunsă, comunicat retras, ulterior aşa cum Economedia a remarcat aici.

„Bănia” urmează să fie legată de reţeaua naţională de autostrăzi prin Drumul Expres Craiova – Piteşti (primele trei loturi sunt în execuţie) şi tot de la Craiova este deja în proiectare Drumul de mare viteză până la Târgu Jiu. De la Bucureşti la Alexandria pe traseul DN 6 a fost lansată licitaţia pentru proiectare drum de mare viteză, iar pentru traseul Alexandria – Craiova se caută un constructor pentru a finaliza modernizarea segmentului Mihăeşti – Caracal din judeţul Olt.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: