Degradarea bateriilor mașinilor electrice. Care e cea mai bună alegere? EV-urile second hand nu sunt recomandate

statii incarcare, masini electrice Sursa foto: OMV

În timp ce vehiculele electrice s-au dovedit a avea costuri de utilizare considerabil mai mici comparativ cu omologii lor ICE, longevitatea bateriei rămâne un subiect echivoc. Similar cu modul în care consumatorii întreabă cât pot rezista bateriile, producătorii deseori pun sub semnul întrebării același subiect, analizat și de InsideEVs.

În esență, este inevitabil ca bateria mașinii electrice sau orice baterie reîncărcabilă Li-ion să își piardă capacitatea pe care o avea odinioară. Cu toate acestea, rata la care se va degrada este o variabilă mai degrabă necunoscută.

Există mulți factori de influență, dar sunt patru elemente principale care accelerează degradarea bateriilor EV:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Încărcarea rapidă

Încărcarea rapidă în sine nu determină neapărat degradarea accelerată a bateriei, dar sarcina termică crescută poate deteriora componentele interne ale celulei bateriei. Deteriorarea acestor componente interne ale bateriei duce la scăderea cantității de Li-ion de la catod la anod. Cu toate acestea, gradul de degradare cu care se confruntă bateriile nu este atât de mare.

La începutul deceniului trecut, Laboratorul Național Idaho a testat patru Nissan Leafs din 2012, două încărcate cu un încărcător de acasă de 3,3kW și celelalte două încărcate strict la stațiile rapide DC de 50kW. După 40.000 de mile, rezultatele au arătat că cel încărcat pe DC a avut doar cu trei procente mai multă degradare.

Temperaturile ambientale

Temperaturile mai scăzute pot încetini rata de încărcare a unui EV și pot limita temporar intervalul general. Temperaturile mari pot fi benefice pentru încărcarea rapidă, dar expunerea prelungită la căldură poate deteriora celulele. Deci, dacă mașina stă afară pentru perioade lungi de timp, cel mai bine să rămână conectată, astfel încât să poată utiliza puterea pentru a condiționa bateria.

Kilometrajul

Ca orice altă baterie reîncărcabilă litiu-ion, cu cât ciclurile de încărcare sunt mai mari, cu atât uzura celulei este mai mare. Tesla a raportat că Modelul S va avea o degradare de aproximativ 5% după ce a depășit 40.000 km. Potrivit graficului, alte 5% se vor pierde după aproximativ 210.000 km.

Perioada de timp

Spre deosebire de kilometraj, perioada de timp are de obicei cel mai grav efect asupra bateriilor. În 2016, Mark Larsen a raportat că Nissan Leaf ar pierde aproximativ 35% din capacitatea bateriei la sfârșitul unei perioade de opt ani. Deși acest procent este ridicat, se datorează faptului că este un Nissan Leaf anterior, despre care se știe că suferă de degradări severe. Opțiunile cu baterii răcite cu lichid ar trebui să aibă procente de degradare mult mai mici.

Chiar dacă bateriile se degradează inevitabil, sunt soluții care le pot păstra vii cât mai mult timp.

  • Vara, ideal ar fi ca bateriile să fie lăsate conectate la curent cât ma mult. Asta mai ales dacă aveți o mașină electrică fără baterii răcite cu lichid. De asemenea, ar fi ideal să fie ținute într-o zonă umbrită în zilele mai calde.
  • EV-urile nu ar trebui scoase pe stradă cu o încărcare de sub 10%-20% din baterie. Toate vehiculele electrice au o capacitate de utilizare mai mică a bateriei, dar evitarea atingerii zonelor critice ale bateriei este o bună practică.
  • Dacă conduceți un Tesla, Bolt sau orice alt vehicul EV cu un limitator manual de încărcare, încercați să nu depășiți 90% în timpul conducerii de zi cu zi.

Aproape fiecare EV folosit are o garanție de 8 ani / 100.000 de mile a bateriei, care acoperă degradarea dacă capacitatea bateriei scade sub 70%.

Ca regulă generală, orice opțiune de kilometraj veche sau ridicată ar trebui luată în considerare cu prudență. Tehnologia bateriilor disponibile astăzi este mult mai avansată decât tehnologia de acum un deceniu, deci este vital să vă planificați achiziția în consecință. Este mai bine să cheltuiți mai mult pe un vehicul EV nou, decât să plătiți pentru o reparație a bateriei în afara garanției.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: