Deloitte va face un audit financiar și operațional de șase luni la CNAIR, CNIR, Metrorex, CFR Călători și CFR Infrastructură. Analiză cerută în PNRR și plătită de Transporturi

hartii, acte, taxe, facturi, plata, documente Sursa foto: Facebook / Szijjártó Péter

Deloitte Consultanță, ca lider de asociere, va efectua mai multe analize diagnostic privind performanțele financiare și operaționale a mai multor companii din subordinea Ministerului Transporturilor, cum ar fi CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), CNIR (Compania Naţională de Investiţii Rutiere), Metrorex, CFR Călători și CFR Infrastructură, după ce a fost desemnată câștigătoarea unei licitații publice organizată de minister, cu o ofertă de 5,53 milioane lei.

Deloitte va lucra cu alte două companii de consultanță, ca parteneri, Public Research și Rovner & Moore.

Ce vor analiza consultanții la companiile din subordinea Transporturilor?

1. Analiza diagnostic operatională
a. realizarea analizei structurii de conducere a entității, inclusiv prin raportare la principiile de guvernanță corporativă;

b. analiza proceselor de management ce ar trebui să atingă următoarele puncte:
– analiza instrumentelor de management la nivelul entității,
– proceselor de planificare,
– verificare,
– atingerea obiectivelor;
– raportare și transparență;
c. realizarea unei analize operaționale în ceea ce privește procesele de lucru incluzând și:
– raportare la trasabilitatea acestora
– rezultatele obținute, în baza proceselor de lucru aplicate în activitatea curentă
d. analiza matricei de riscuri, planul de control, și controalele relevante pentru procesele de lucru analizate mai sus

2. Analiza diagnostic financiară a entității în ultimii 2 ani de activitate. Analiza poziției bilanțiere
b. Analiza contului de profit și pierdere
c. Analiza fluxului de numerar
d. Analiza procesului de bugetare și raportare (dacă nu este inclusă în analiza operațională)

3. Întocmirea unui raport care să cuprindă recomandări care trebuie implementate de entități în vederea îmbunătățirii activității și planul de acțiuni recomandat pentru implementarea recomandărilor. Este obligatoriu ca raportul întocmit să includă recomandări pe termen scurt (care pot fi implementate în maxim 3 luni), recomandări pe termen mediu și lung (care pot fi implementate în termen de maxim 4 ani).

4. Întocmirea unui sumar executiv pe baza raportului de analiză diagnostic intocmit (conform punctului 3) și realizarea unei prezentări finale cu privire la întregul obiect al contractului, la sediul beneficiarului.

5. Scrisoare de confirmare pentru implementarea măsurilor dispuse pentru o perioadă de 3 luni de la data acceptării raportului de analiză diagnostic (varianta finală) de către beneficiar”.

Licitația fusese pusă în SICAP în luna mai. Descrierea ei era „în vederea asigurării unei evaluări independente, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va selecta prin proceduri de licitație concurențiale o instituție financiară internațională sau o societate internațională de audit, recunoscută pentru competența și expertiza sa în performanța companiilor de stat/companiilor deținute de stat/regiilor autonome/companiilor private cu cifră de afaceri similară enităților care fac obiectul serviciilor”. Prețul estimat pentru aceste servicii fusese estimat de Transporturi era de 6,14 milioane lei.

Sursa foto: Facebook / Szijjártó Péter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *