Deputatul USR Cătălin Drulă, ales Președinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților. Ce atribuții are Comisia și cum pot fi accelerate proiectele de infrastructură de transport

Foto: Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor. Sursa: Inquam Photos / Octav Ganea sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Vicepreședintele USR Cătălin Drulă este noul președinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților, funcție pe care a ocupat-o până acum Ciprian Șerban (PSD Neamț) deputat care a organizat puține ședințe ale Comisiei. De profesie informatician, pasionat de infrastructură, a înființat în 2015 ONG-ul Pro Infrastructură, cea mai importantă asociație civică pentru monitorizarea proiectelor de infrastructură de transport iar în 2016 a fost numit consilier de stat în Guvernul tehnocrat Dacian Cioloș. Anul trecut, a fost ministru al Transporturilor și Infrastructurii până septembrie, la ieșirea USR de la Guvernare.

În Comisia de Transporturi din Camera Deputaților se dezbat acte normative importante pentru acest domeniu : inițiative parlamentare, proiecte de lege și Ordonanțe ale Guvernului. De exemplu, ultimul act normativ publicat și care va fi transmis Parlamentului de la Ministerul Transporturilor este un Proiect de Lege pentru majorarea substanțială a amenzilor pentru lipsa taxei de drum. Tot în Comisia de Transporturi va ajunge la dezbatere și Ordonanța pentru Noul Cod Rutier care se aplică din 26 februarie. Totodată, în Parlament vor ajunge și actele normative pentru investițiile finanțate prin PNRR.

După alegerea în funcția de președinte al Comisiei, Drulă a anunțat că va sprijini din noua poziție dezvoltarea infrastructurii : ,,Voi monitoriza cu aceeași tenacitate activitatea Ministerului Transporturilor și nu voi ezita niciodată, așa cum am obișnuit deja opinia publică, să semnalez întârzieri sau sincope. De asemenea, voi sprijini cu toate mijloacele legislative la dispoziție dezvoltarea infrastructurii din România”. În 2018, în Comisia de Transporturi, Cătălin Drulă a dezvăluit publicului o discuție din spatele ușilor închise din care rezulta dezinteresul PSD pentru dezvoltarea infrastructurii de transport. Detalii aici

Autostrăzi cu Legi votate în Parlament

Prima Autostradă cu Lege votată în Parlament a fost Autostrada Unirii A8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni, lege promulgată în 2018 care stabilea inițial un termen de 4 ani pentru finalizare, termen amânat pentru 2030.

O altă Autostradă cu Lege dedicată este ,,Autostrada Nordului” Satu Mare-Suceava, act normativ din 2020 care prevede execuția în 4 ani.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Parlamentul arde gazul degeaba!
    Cum sa accelerezi?
    Ce sa acelerezi si cand?
    Cu cine?
    Rezultat zero!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.