Lucian Heiuș, șeful Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a declarat în cadrul conferinței CursDeGuvernare că chatbot-ul care va răspunde la întrebările cele mai frecvente alea contribuabililor ar putea fi funcțional la jumătatea anului viitor.

Șeful ANAF a declarat că chatbot-ul va înlocui operatorii de call-center și va fi un proiect bazat pe machine learning: chatbot-ul va învăța din întrebările care sunt puse ANAF și va răspunde automat și unitar.

Potrivit CursDeGuvernarea, Lucian Heiuș spunea că speră ca chatbot-ul să devină funcțional la jumătatea anului viitor, proiectul fiind ”stabilit, aprobat și finanțat”.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Sper ca undeva în a doua jumătate a anului viitor deja să devină funcțional. Va învăța din cele mai frecvente întrebări care ne-au fost puse nouă și va răspunde automat. Avem baza de date cu întrebările, mai trebuie să ne vină doar aparatura necesară și toată tehnologia. Astăzi avem în jur de o mie de operatori care stau la Call center să răspundă la apeluri și vom trece pe un asemenea sistem. Probabil că la început nu va putea răspunde cum răspunde un operator persoană fizică, dar, în timp, cel puțin pe întrebările cele mai frecvente, va putea să răspundă”, a spus Lucian Heiuș, Președintele ANAF.

Avocatnet.ro a scris că ideea de a pune în funcțiune un chatbot a apărut la începutul anului 2021 pentru asigurarea asistenței contribuabililor. În urmă cu doi ani autoritățile fiscale voiau să introducă noi servicii telefonice pentru contribuabili, printre care se numără chiar furnizarea de informații supuse secretului fiscal.