Lucian Heiuș, șeful Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a declarat în cadrul conferinței CursDeGuvernare că chatbot-ul care va răspunde la întrebările cele mai frecvente alea contribuabililor ar putea fi funcțional la jumătatea anului viitor.

Șeful ANAF a declarat că chatbot-ul va înlocui operatorii de call-center și va fi un proiect bazat pe machine learning: chatbot-ul va învăța din întrebările care sunt puse ANAF și va răspunde automat și unitar.

Potrivit CursDeGuvernarea, Lucian Heiuș spunea că speră ca chatbot-ul să devină funcțional la jumătatea anului viitor, proiectul fiind ”stabilit, aprobat și finanțat”.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

„Sper ca undeva în a doua jumătate a anului viitor deja să devină funcțional. Va învăța din cele mai frecvente întrebări care ne-au fost puse nouă și va răspunde automat. Avem baza de date cu întrebările, mai trebuie să ne vină doar aparatura necesară și toată tehnologia. Astăzi avem în jur de o mie de operatori care stau la Call center să răspundă la apeluri și vom trece pe un asemenea sistem. Probabil că la început nu va putea răspunde cum răspunde un operator persoană fizică, dar, în timp, cel puțin pe întrebările cele mai frecvente, va putea să răspundă”, a spus Lucian Heiuș, Președintele ANAF.

Avocatnet.ro a scris că ideea de a pune în funcțiune un chatbot a apărut la începutul anului 2021 pentru asigurarea asistenței contribuabililor. În urmă cu doi ani autoritățile fiscale voiau să introducă noi servicii telefonice pentru contribuabili, printre care se numără chiar furnizarea de informații supuse secretului fiscal.