Mariana Miclăuș revine de astăzi la conducerea companiei Metrorex, după ce Consiliul de Administrație nu a mai prelungit mandatul lui Laurențiu Trușcă. Revocarea lui Trușcă și numirea Marianei Miclăuș erau așteptate încă de acum două săptămâni, însă decizia a fost amânată după cum Economedia a scris aici.
Mariana Miclăuș și-a început cariera ca „montator SCB” (semnalizarea și centralizarea circulației) și ulterior a luat licența de economist la ASE (vezi CV aici). Miclăuș a fost numită astăzi șef al Metrorex, pentru un mandat de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii acestuia până la maximum 6 luni. E a mai ocupat funcția între noiembrie 2019 și iulie 2020 (numită în mandatul lui Lucian Bode).
În vara anului 2020, Miclăuș (foto articol) și-a dat demisia de la conducerea Metrorex în urma criticilor lui Bode pentru că Magistrala V din cartierul Drumul Taberei nu a fost finalizată, la termenul asumat, pe 30 iunie 2020 (metroul a fost pus în funcțiune pe 15 septembrie 2020).
Laurențiu Trușcă, specializat în comerțul cu carburanți, a fost pus șef la metrou de PNL pe 17 noiembrie 2021, în mandatul ministrului Dan Vîlceanu (interimar), fără a avea o minimă legătură cu domeniul feroviar. De altfel, Trușcă și-a luat licența la o Universitate privată la 45 de ani după cum Economedia a dezvăluit aici.
Cine sunt membrii CA Metrorex. Președintele Consiliului de Administrație de la metrou este Mihai Barbu (director general Telecomunicații CFR), iar administratori provizorii sunt: Daniela Tisu, Mariana Petre (fost Director General Metrorex), Elena Suditu (specialist infrastructură transport, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, TPBI) și Tudor Băileșteanu (Ministerul Dezvoltării).
Situația financiară de la Metrorex
Compania a încheiat anul 2021 fără buget aprobat, deși proiectul a fost publicat încă din 19 septembrie 2021. Chiar şi cu un mandat interimar, „specialitatea casei” pentru conducerea marilor companii din subordinea Ministerului Transporturilor, directorul general Metrorex trebuie să reformeze o companie cu multe probleme, printre care se numără situaţia financiară dificilă, pe fondul scăderii încasărilor din vânzarea de cartele, dar cu o creştere salarială de 18% despre care Corpul de Control al ministrului Transporturilor a spus că a fost acordată ilegal în toamna anului 2020. De asemenea, Metrorex nu avea la finalul anului trecut un proiect în execuţie pentru extinderea reţelei de metrou, singurul proiect „matur” fiind achiziţia pentru cele două secțiuni spre Otopeni, însă fără contracte de proiectare şi execuţie semnate.
Singura extindere a rețelei de metrou din București în execuție este derulată de Primăria Sectorului 4.