Metroul spre Aeroportul Otopeni se opreşte la CNSC. Metrorex obligată să reevalueze oferta constructorului din Turcia care a câştigat licitaţia pentru primele şase staţii ale Magistralei M6

harta metrou Otopeni M6

Metrorex trebuie să reevalueze ofertele pentru proiectarea şi execuţia structurilor primei secţiuni a magistralei de metrou M6 Gara de Nord- Otopeni, a decis Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor care a admis o contestaţie, decizia însemnând, practic, amânarea semării contractului de aproape 1,3 miliarde lei.

CNSC a admis săptămâna aceasta contestaţia constructorului spaniol FCC şi a obligat Metrorex să reevalueze oferta turcilor de la Alsim Alarko, desemnaţi câştigători în această vară. Metrorex poate ataca decizia CNSC la Curtea de Apel Bucureşti şi, totodată, poate desemna acelaşi constructor câştigător al licitaţiei, dar urmând decizia Consiliului care a stabilit că beneficiarul nu a aplicat corespunzător modul de calcul pentru stabilirea punctajelor ofertei.

În iulie, Metrorex a desemnat asocierea de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia primelor şase staţii ale Magistralei M6 1 Mai- Băneasa – Aeroport Otopeni. Licitaţia a fost lansată în martie 2019. Este vorba despre Lotul 1.1: Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri, pentru o galerie la staţia 1 Mai existentă, dar și pentru stații la Pajura, Expoziţiei, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, stația Tokyo și galeria – tunelul 1 Mai – Tokyo.

Iniţial, pentru prima secţiune a Magistralei M6, o asociere cu lider din Rusia – Esta Construction – primise cel mai bun punctaj pentru oferta tehnică, dar în final constructorul turc Alsim Alarko a câştigat cu o ofertă financiară mai bună. În acest caz nu se aplică Ordonanţa care exclude de la licitaţii firmele din Rusia sau China (ţări care nu au acorduri comerciale cu UE), ofertele fiind depuse înainte de intrarea în vigoare a actului normativ. De altfel, CNSC a respins contestaţia ruşilor de la Esta.

Patru constructori au depus oferte pentru prima secţiune a M 6 între staţiile 1 Mai şi Tokyo (zona comercială Băneasa):

  • Asocierea Alsim Alarko- Makyol (Turcia)
  • Asocierea China Communications- Progetti 3 D (lider din China)
  • Asocierea Esta Construction – Ticaret Insaat (lider Rusia)
  • Asocierea FCC- Gulemark (lider din Spania)

Pentru Magistrala M6, România beneficiază de peste 300 de milioane de euro dintr-un împrumut acordat acum mai bine de 10 ani de Guvernul Japoniei şi de alte 500 de milioane de euro (finanţare nerambursabilă) de la Comisia Europeană, cu condiţia finalizării lucrărilor până în 2023, la sfârşitul extensiei perioadei de programare 2014- 2020. În aceste condiţii, contractul nefiind nici acum semnat, este foarte probabilă pierderea fondurilor europene.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.