Director Ryanair: Sectorul aeronautic european intră într-o perioadă de consolidare post-pandemie

Ryanair pixabay.com

Europa intră într-o perioadă “inevitabilă” post-pandemie de consolidare a sectorului aeronautic, deoarece companiile aeriene importante nu reuşesc să facă faţă concurenţei, a afirmat directorul general al operatorului aerian irlandez Ryanair, Michael O’Leary, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

“Cu siguranţă, după pandemie, intrăm într-o perioadă de consolidare de patru sau cinci ani”, a declarat Michael O’Leary, la o conferinţă organizată la Lisabona.

Multe companii aeriene importante din Europa au dificultăţi în a concura cu operatorii low-cost, din cauza nivelului slab al bilanţurilor lor, care ar putea fi îmbunătăţit în urma unor fuziuni cu rivalele acestora, susţin analiştii.

Săptămâna trecută, grupul german Lufthansa a anunţat că a înaintat o ofertă pentru preluarea unei participaţii minoritare la ITA Airways, o companie aeriană italiană succesoare a fostei Alitalia. Lufthansa susţine că Italia este o piaţă importantă atât pentru turişti, cât şi pentru oamenii de afaceri.

Oferta Lufthansa a stimulat discuţiile privind o nouă potenţială consolidare în sector, în condiţiile în care industria vrea să profite mai mult de redresarea post-pandemie.

Guvernul portughez – care deţine compania aeriană TAP – anunţase că ia în considerare o vânzare parţială sau totală a afacerii. Analiştii susţin că printre potenţialii cumpărători se află Lufthansa, Air-France KLM şi IAG, firma mamă a British Airways.

Dar guvernele din Portugalia şi Italia ar trebui să obţină un angajament din partea potenţialilor cumpărători că vor creşte traficul operatorilor aerieni cu 50% într-o perioadă de cinci ani, a declarat O’Leary.

“Este inevitabil ca AliItalia să fie cumpărată, TAP va fi cumpărată. Şi apoi cred că este posibil ca în următorii ani easyJet şi Wizz să fie preluate de companiile aeriene importante”, a explicat O’Leary. Acesta crede că sectorul aerian din Europa va avea patru mari companii aeriene: Lufthansa, Air France-KLM, IAG şi Ryanair.

Luni, Ryanair a raportat cel mai mare profit după taxe, realizat în ultimele trei luni din 2022, şi a estimat că probabil cererea va fi robustă pentru zborurile din perioada sărbătorilor pascale şi a verii din 2023.

Cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa a informat că, în perioada octombrie – decembrie 2022, al treilea trimestru al anului său financiar, a câştigat 211 milioane de euro, faţă de precedentul record de 106 milioane de euro, în ultimele trei luni din 2017. Analiştii se aşteptau la un câştig de 200 milioane de euro în perioada octombrie – decembrie 2022.

De asemenea, numărul pasagerilor transportaţi de Ryanair a atins nivelul record de 38,4 milioane în ultimele trei luni din 2022. În anul financiar care se va încheia la 31 martie 2023, compania se aşteapă să transporte 168 milioane de pasageri, mult peste precedentul nivel record, de 149 milioane, înaintea pandemiei.

“În condiţiile în care turiştii din Asia revin şi aprecierea dolarului îi încurajează pe americani să exploreze Europa, vedem o cerere robustă pentru zborurile din perioada sărbătorilor pascale şi a verii din 2023”, a afirmat directorul general Michael O’Leary.

pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *