Sursa misterioasă a mirosului intens de canalizare în terminalul Schengen de pe Aeroportul Timișoara, inaugurat la finele lui martie, a fost în sfârșit lămurită de directorul Aeroportului, Daniel Stamatovici, într-un interviu pentru publicația Press Alert. El a spus că de vină a fost vata din acoperiș.
„Era de la vata din acoperiş. Vata care era pe acoperiş, deasupra ei este o membrană foarte groasă. Când s-a montat a plouat intens, vata au acoperit-o, au sigilat-o şi acea vată în timp a început să emane acel miros, deoarece în compoziţia ei vata are nu ştiu ce substanţă care în combinaţie cu apa dă acel miros, noi iniţial nu am ştiut de unde era mirosul. Am blindat toate ieşirile, ne-am decuplat de la fosă să fim siguri, de la stâlpi, de la gresie, ne-am dus am mirosit gresia. Ne-a mai spus cineva: vezi că s-ar putea gresia să fie, stâlpii, vopseaua, am încercat până a venit cineva şi ne-a spus: a, ăsta e miros de vată udă. Am mai păţit şi eu. Ne-am urcat pe acoperiş. Când am tăiat-o… a ieşit aşa.. după aeea am luat legătura cu constructorul rapid, au montat 80 de aerisitoare… şi de atunci tot s-a eliminat din miros. Azi eu zic că nu se mai simte, foarte puţin. Am vrut să decopertăm, dar dacă facem chestia asta o luăm după aceea de la capăt. Apoi ne distruge toate instalaţiile. Am luat-o uşurel cu aerisitoarele şi s-a diminuat. Am adus şi soluţie profesională de acoperire a acelui miros, ca să băgăm în sistemul de aerisire. Şi sitemul de aerisire l-am desfăcut tot, am schimbat filtre, că nu ştiam de unde… Până a venit acel om şi ne-a luminat, el e consructor, a ştiut din prima. De sus, avea dreptate. Două luni de zile nu ştiam ce să facem”, a declarat directorul Aeroportului.
Mirosul neplăcut a apărut pe la finele lunii mai, iar la vremea respectivă nimeni nu putea găsi cauza exactă.
Directorul Aeroportului, Daniel Stamatovici, spunea după două săptămâni de miros persistent în noul terminal, care a costat aproape 40 de milioane de euro: „Nu știm exact, de vreo două săptămâni încercăm toate soluțiile să vedem de unde vine mirosul. Decuplăm pe rând sistemul de ventilație, decuplăm pe rând la toate punctele de unde se conectează. Am crezut că de la canalizare, după aceea am crezut că de la firmele care și-au deschis acolo. Le luăm pe rând pe toate. O să găsim până la urmă soluția. Problema cea mai dificilă este identificarea conexiunii greșite. (Reporter: Din unele informații ar fi o gravă problemă de proiectare. Există și această posibilitate?) Nu cred, nu, nu”, a declarat Daniel Stamatovici.
Apoi, în vară, Aeroportul din Timișoara a ajuns din nou în atenția presei la începutul lui iulie, când o turmă de porci a fost filmată în fața noului terminal Schengen. „S-au mutat cei care erau acolo, o fermă în apropiere, au scăpat pur şi simplu de la ei şi e zonă publică, e câmp între noi şi unitatea militară este câmp. Au trecut pe lângă unitatea militară, nu le-a spus nimic… Nu avem pază în acea zonă, din zona publică, ai noştri i-au scos imediat, în trei minute, au apucat să facă câteva poze. Nu au stat mai mult de două-trei minute porcii acolo. Noi avem supraveghere în perimetru, nu în afară. După, am pus post acolo, dar sincer vreau să-l desfiinţez, că costă foarte mult. Sunt cinci oameni ca să stea, într-o zonă publică, să se asigure că nu se apropie animale de pe câmp. Ei bine să ştiţi că există riscul să vină şi animale sălbatice, niciuna nu trece de acel gard, de care vă spuneam, ca să ajungă la avioane. Ar crea într-adevăr incident de aviaţie. Noi am pus post în urma a ceea ce s-a întâmplat, dar îi plătim degeaba. Ne-am gândit să punem gard electrificat măcar pentru animalele mai mari decât să punem post ca să se uite toată ziua la câmp. Patru oameni plus ăla care dă concedii…”, a precizat directorul Aeroportului Timișoara.