DN 7 Valea Oltului: CNAIR a semnat un contract de 47 milioane lei și cu o durată de 3 ani pentru consolidarea versanților și montarea plaselor de protecție între Călimănești și Câineni. Circulația va fi dirijată cu semafoare

Valea oltului

Consolidarea versanților pe DN 7 Valea Oltului va continua și în 2024, CNAIR urmând să monteze plase ancorate și sisteme de retenție de tip barieră pe patru tronsoane cu o lungime totală de 20 de kilometri între Călimănești-Căciulata și Câineni în județul Vâlcea.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a semnat cu Asocierea Savoy Grup Energy-Holtex un contract de 47 milioane lei și o durată de 40 de luni pentru asigurarea versanților pe patru tronsoane ale DN 7 Valea Oltului : km. 198+200-207+000; km 216+000-219+000; km 224+000-227+300 si km 228+000-233+200. Licitația a fost lansată în septembrie 2023, iar oferta Savoy, firmă din Satu Mare a fost declarată câștigătoare în fața concurentului Maristar, după cum Economedia a explicat aici. Durata contractului este de 40 de luni din care primele 4 luni pentru proiectul tehnic de execuție și 36 de luni pentru lucrările efective. Savoy Grup va monta plase de siguranță și pe Centura Călimănești-Căciulata la Păușa.

Potrivit caietului de sarcini, în zonele cu lucrări se va circula cu semafoare, dar proiectul va fi corelat cu viitoarele lucrări de defrișare de la Câineni-Boița pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești.

Sectoarele de DN7, cuprinse intre km198+200, km216+000- 219+000, km224+000 – 227+300 si km228+000 – km233+200 sunt amplasate pe teritoriul UAT, judetul Valcea. Suprafata ocupata de lucrarile de stabilizare si consolidare versanti este de 1.015.000,00 mp (101,50 ha). Suprafetele necesare a fi ocupate temporar pe timpul executiei vor avea regim de inchiriere temporara si nu necesita exproprieri. Conform studiului geotehnic, amplasamentul se incadreaza in categoria geotehnica 3, cu risc geotehnic major.

Fenomenul de instabilitate al versantilor este amplificat atat de numeroase fenomene meteorologice care se produc in aceasta zona, cat si de alterarea rocilor din compozitia versantilor din cauza ciclurilor repetate de inghet-dezghet, favorizand desprinderi ale stancilor si caderea rocilor pe carosabilul drumului. De-a lungul timpului, datorita conditiilor meteo nefavorabile pe DN 7 s-a produs o serie de fenomene, calamitati, scurgeri de torenti ce au produs ebulmenti, alunecari sau prabusiri de versanti, podmol, ruperi de acostament, blocari ale carosabilului cu bolovani, dislocari de taluz cu antrenare de piatra pe partea carosabila. Lucrarile propuse a se executa sunt esalonate pe 4 sectoare, respectiv km 198+200 – km 207+000, km 216+000 – km 219+000, km 224+000 – km 227+300 si km 228+000 – km 233+200, insumand o lungime totala de 20,30 km.

 

Comentarii

  1. Din anii 1980 se tot lucrează pe acest drum care tinde să devină un coșmar pentru toți cei ce sunt obligați în lipsa de alternative sa să parcurgă acest drum.Semafoare,ore intre care se întrerupea circulația,lucrări dacă nu săptămânale cel puțin lunare ba la poduri și podețe,viaducte,carosabil.In ultimi ani nici nu au mai fost variații climatice semnificative între anotimpuri,nici nu s-au semnalat un potop.Un drum de circa 80 km,care in mod normal ar trebui parcurs in maxim ,90 de minute circulând cu viteza legala ajunge sa durează 3 sau mai multe ore.Asta dovedește și proiecte proaste și foarte proaste și execuții tehnice făcute de mântuială de firme care chipurile câștigă licitațiile cu dedicație!Sper că în viața asta sa spun să circul pe mult trâmbițată autostrada Pitesti-Sibiu iar acest DN7 care a mâncat nervii multor generații de conducătorii auto și nu numai să rămână doar o varianta pentru localnici și romantici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *