UPDATE Ministrul Sorin Grindeanu anunță anchetă internă după o gafă într-un document oficial. Ministerul Transporturilor anunță Parlamentul că se lucrează deja pe cel mai lung lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, deși contractul este departe de a fi semnat

Sorin Grindeanu

UPDATE: Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat pentru Economedia că a cerut o anchetă oficială în CNAIR și Ministerul Transporturilor: ”Este un act de rea-voință, în mod evident. Toată lumea știe din surse deschise că pe Autostrada Sibiu-Pitești nu se lucrează la lotul 3. Știm că informațiile au plecat corect de la CNAIR de la departamentul tehnic, iar modificarea s-a operat pe parcurs. Vom comunica rapid rezultatele anchetei interne”. De asemenea, el a mai transmis că nu semnătura sa se află pe document, ci semnătura unui secretar de stat.

Articol inițial: O nouă gafă la Transporturi, de această dată chiar într-un document oficial, adresat Parlamentului sub semnătura lui Sorin Grindeanu, el însuși autorul mai multor gafe și confuzii. Într-un document transmis Camerei Deputaților, pe care l-a consultat Economedia, Ministerul Transporturilor face cinci erori pentru patru proiecte majore de infrastructură rutieră.

1. De departe, cea mai mare eroare se referă la lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești despre care Ministerul Transporturilor scrie că „se află în execuție” pentru 2022. În realitate, contractul pentru proiectarea și execuția celui mai lung lot al Autostrăzii A 1 este departe de a fi semnat, termenul pentru depunerea ofertelor fiind amânat pentru luna viitoare. Important de menționat că termenul pentru proiectarea celor 37 de kilometri este de 14 luni, așadar în nicio interpretare a Ministerului de resort tronsonul Cornetu – Tigveni de pe A1 NU poate intra în execuție în 2022. 

2. Secțiunea 2 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești nu este încă în proiectare, așa cum anunță Ministerul. Proiectarea poate începe de-abia după semnarea contractului cu turcii de la Mapa, probabil o chestiune de câteva zile.

3. Lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (constructor UMB) încă nu este în execuție, ci în faza de proiectare. Este de așteptat ca antreprenorul român să înceapă lucrările cel mai târziu în această toamnă, dar în funcție de progresul de pe Lotul 2 (aproape finalizat) și Lotul 3 unde au recent au început lucrările.

4. Ministerul Transporturilor anunță că Lotul 1 al Autostrăzii de Centură A0 București Nord „este” în faza de proiectare. În realitate, lotul 1 (17,5 km) dintre Autostrada A1 București – Pitești și DN 1 (Corbeanca) încă NU are contract de proiectare și execuție semnat, procedura fiind contestată la CNSC.

5. „Autostrada Lugoj – Deva, secțiunea cu tunele, contractul este în faza de proiectare”, anunță Ministerul Transporturilor. Și în acest caz, contractul de proiectare și execuție încă nu a fost semnat, ci doar deblocată licitația.

Astfel, până la semnarea contractelor de proiectare și execuție se impune, totuși, o rezervă din partea Ministerului Transporturilor în legătură cu aceste proiecte descrise în răspunsul oficial la timpul prezent în proiectare sau execuție.

Ministerul Transporturilor a trimis documentul cu erorile pe care le-a identificat Economedia deputatului PNL de Cluj Radu Moisin, cu semnătura lui Sorin Grindeanu, viceprim-ministru și ministru al Transporturilor și Infrastructurii.

Nu sunt primele gafe/confuzii la Ministerul Transporturilor. Sorin Grindeanu a vorbit despre „pasajul” Mihăilești în loc de Centura Mihăilești, a încurcat lungimea ciotului de Autostradă de lângă Târgu Mureș, contractele pentru DN 7 Bâldana – Titu sau termenele din studiile de fezabilitate pentru Autostrada Ploiești – Brașov și Craiova – Lugoj.

Sursa foto: Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.