Începând de joi, 1 iulie, restaurantele din Franța sunt obligate să propună clienților recipiente reutilizabile sau reciclabile pentru a putea lua acasă resturile de mâncare. Este vorba de celebrul „doggy bag”, care până în prezent era „recomandat cu tărie” restaurantelor și care devine de acum obligatoriu, pentru a lupta împotriva risipei alimentare, scrie Le Figaro.
Potrivit unui studiu din 2016, consumul final – cel al consumatorului propriu-zis – era responsabil de 33% din cantitatea de hrană risipită pe întregul lanț, de la producție la farfurie. 40% din risipa realizată în faza de consum are loc în restaurante, deși acestea nu reprezintă decât 15% din mesele servite în total.
„Doggy bag”, o practică deja curentă în Statele Unite și în Asia, întâmpină unele reticențe în Franța, fiind invocată o anumită lipsă de igienă. Este vorba însă și de o diferență culturală, în condițiile în care dacă în Statele Unite, în Asia și în Orientul Mijlociu porțiile sunt generoase, în Franța vorbim în general de porții mai temperate, dar lucrate de o manieră mai individuală, explică Denis Courtiade, director de sală la restaurantul Alain Ducasse, care notează că, în plus, în numeroase familii copiii sunt edicați să termine tot din farfurii.
Potrivit unui sondaj YouGov realizat în 2014, a cere un „doggy bag„ ar putea fi un gest asociat cu zgârcenia de 15,1% dintre respondenți, în timp ce 11,1% consideră că gestul este nepoliticos iar 5,1% neigienic. 33,8% considerau practica complet inutilă.