Doi ani cu şantiere pe DN 1 Valea Prahovei: Transporturile aprobă construirea celor două pasaje supraterane de la Sinaia / Podurile costă 20 de milioane euro şi au finanţare europeană

drum Valea Prahovei, trafic

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru construirea a două pasaje rutiere supraterane la Sinaia pe DN 1 Valea Prahovei. Primul pasaj, la Sinaia Sud (intersecţia DN 1 cu bulevardul Republicii, intrarea în staţiune dinspre Posada), va avea o lungime de 438 de metri, iar durata de execuţie este de 26 de luni. Podul costă 53 de milioane de lei, finanţarea fiind asigurată din POIM – Programul Operaţional Infrastructură Mare.

În perioadele aglomerate, peste 23.000 maşini circulă zilnic în zona staţiunii Sinaia, camioanele fiind deviate pe DN 1 A prin Cheia şi Săcele. „În prezent traficul rutier în interiorul orașului Sinaia se realizează cu dificultate din cauza numărului mare de autovehicule ce tranzitează DN 1 prin interiorul orașului, dar și a trecerilor de pietoni și a traficului local aferent străzilor care converg în DN 1. Intersecția drumului național DN 1 cu Bulevardul Republicii nu este semaforizată, reglementarea circulației realizându-se cu ajutorul indicatoarelor rutiere și a marcajelor ruiere longitudinale și transversale. Punctul de conflict este generat de virajul la stânga al vehiculelor care doresc să intre (prin Bulevardul Republicii) în centrul orașului Sinaia și care au prioritate față de vehiculele care circulă pe DN 1 pe sensul Brașov – București. Acest fapt conduce la: timpi mari de așteptare în coloanele care se formează datorită staționării îndelungate a autovehiculelor în interiorul orașului, consum sporit de carburant, poluare fonică și emisii crescute de noxe. Conform studiului de trafic elaborat în perioada de trafic intens au fost înregistrate aproximativ 23.646 vehicule echivalate/zi”, arată Ministerul Transporturilor, în Nota de Fundamentare.

Al doilea pasaj, la Sinaia Nord, (intersecţia DN 1 cu bulev. Ferdinand, ieşirea din Staţiune spre Buşteni) va avea o lungime de 382 de metri, un cost de 56 milioane lei iar durata de realizare este de 28 de luni. Ambele pasaje sunt prevăzute cu o bandă pe sens, iar în perioada lucrărilor circulaţia va fi dirijată local, pe o variantă de lângă şantier şi va fi asigurată o bandă pentru fiecare direcţie. 

Despre pasajele rutiere şi pietonale de pe Valea Prahovei, Economedia a scris aici. Până la Autostrada Ploieşti- Braşov, Ministerul Dezvoltării prin Compania Naţională de Investiţii trebuie să refacă Drumul Judeţean pe Valea Doftanei Câmpina – Săcele, ca rută alternativă pentru DN 1 sau DN 1 A între Ploieşti şi Braşov.

Aglomerație pe Valea Prahovei Sursa foto: Inquam Photos / Raul Giuglea

Comentarii

  1. “Compania Naţională de Investiţii trebuie să refacă Drumul Judeţean pe Valea Doftanei Câmpina – Săcele, ca rută alternativă pentru DN 1 sau DN 1 A între Ploieşti şi Braşov.”

    38 de km are aceasta conexiune.
    Si legaturile cu DN 1 respectiv DN 1A
    Terenul a fost atribuit catre CNI de 7 sau 8 ani.
    Daca cumva CNI se apuca de la anul de acest mic trinson cred ca dureaza 20 de ani!
    Dar daca se termina pana in 2040 aceasta bucatica o sa fie bine petru ca dupa 2050 incep si lucrarile la Autostrada Comarnic -Brasov!
    🤣
    Pas cu pas!
    Desi orice profesionist spune ca acest drun de legatura de 38 km se poate face in mai putin de Un An eu cred ca dupa 2025 se vor apuca de treaba!
    N-ai cu cine!
    Niste tarani conduc CNI!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *