Dragoș Anastasiu, Eurolines: Mă îngrijorează tot ce înseamnă resursă umană în România. Aici avem cea mai mare criză: numeric, calitativ

Dragos Anastasiu captura vimeo.com

Cea mai mare criză din România o reprezintă resursa umană în România, atât din punct de vedere numerit, pentru că ne pleacă oameni, cât și la nivel calitativ și cât de departe sunt școlile de ceea ce are nevoie mediul de afaceri, a declarat omul de afaceri Dragoș Anastasiu, președinte al Eurolines Group, la o dezbatere organizată de Confidex.

Dragoș Anastasiu consideră că mediul de business s-a maturizat în ultimii 5-7 ani.

Întrebat dacă vede sau nu o recesiune, Dragoș Anastasiu a precizat că există această îngrijorare, iar lucrurile cumva se vor deteriora, la nivel global.

„Problema nu este că de jur împrejurul nostru este o recesiune. Întrebarea este ce facem noi. În orice fel de criză există oportunități, am și obosit ascultând această teorie. Noi, mediul de afaceri din România, avem acest potențial, să nu intre în probleme, chiar dacă de jur împrejurul nostru există o sumedenie de probleme. Eu asta cred, pentru că venim cumva destul de jos și ne-am maturizat”, a afirmat Dragoș Anastasiu.

El s-a arătat îngrijorat de lipsa forței de muncă din România.

„Pe mine m-a îngrijorat și mă îngrijorează în continuare tot ce înseamnă resursă umană în România. Eu cred că dacă am face aici progrese, am putea să privim cu mare optimism orice fel de criză care se apropie. Eu cred că aici avem cea mai mare criză. Numeric, pentru că ne pleacă oameni. Cel puțin în zona de turism, HoReCa și servicii, acum este crâncen, pentru că toți s-au orientat către altceva mai sustenabil. Este prima și cea mai importantă chestiune la care vreau să mă refer: resursa umană la modul general, demografic. La nivel calitativ, în sens de capabilități, abilități, ce învață în școală și cât de departe sunt școlile de ceea ce are nevoie mediul de afaceri. A treia chestiune e atitudinea”, a spus Dragoș Anastasiu.

În opinia sa, jumătate din investițiile prin PNRR ar fi trebuit direcționate în acest sector.

Întrebat dacă România este o destinație scumpă de vacanță, Anastasiu a spus că, pe alocuri, este o destinație mai scumpă, dar nu peste tot.

„În special, ne e foarte greu să concurăm pe zona de litoral, pentru că sezonul este foarte scurt și asta nu din cauza vremii. Acolo suntem competitivi – aici e turismul de tip rural, agroturism, ecoturism etc – acolo stăm foarte bine”, a adăugat el.

Dragoș Anastasiu afirmă că, în ultimii ani, mulți antreprenori au înțeles că trebuie să le ofere angajaților din HoReCa salarii mai mari.

„Pentru a le majora salariile, trebuie să ai venituri. Iar veniturile sunt corelate cu puterea de cumpărare a turistului. Și atât timp cât turiștii noștri sunt doar de aici și nu avem turiști cu putere de cumpărare mai mare (Germania, Austria, etc) și pentru asta ar trebui să avem o imagine mai bună în străinătate, ne raportăm la cât poate să plătească turistul român”, a mai spus Anastasiu, precizând că soluția pentru salarii mai mari în domeniu ar fi incomingul, adică generarea de turiști străini în România, care au putere de cumpărare mai mare.

Omul de afaceri consideră că există motive pentru care putem să fim optimiști, dincolo de îngrijorări.

„Per total, eu confirm rezultatele studiului, din relația pe care o am cu antreprenorii români”, a spus Dragoș Anastasiu.

captura vimeo.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *