CNAIR nu poate semna cu Asocierea Automagistral (Ucraina) – Precon (România) contractul pentru construirea lotului 3 al Drumului Expres Oradea – Arad, contestația Nurol (Turcia) fiind admisă, în parte, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, conform documetelor pe care le-a analizat Economedia.
CNSC a admis contestația Nurol, dar a respins contestația Kolin (Turcia), prin urmare, Compania de Drumuri ar putea fi obligată să anuleze raportul procedurii și să reevalueze oferta Nurol. Decizia CNSC urmează să fie publicată, iar în funcție de motivare se vor putea consulta și punctele din contestație pe care le-a admis Consiliul.
Decizia CNSC din 14 februarie 2025:
În contestațiile depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, Kolin și Nurol solicită anularea raportului atribuirii și reevaluarea ofertelor, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. Automagistral – Precon Transilvania a avut cea mai bună ofertă, cu 100 de puncte, pe locul II, la distanță, cu 93,93 puncte a fost Kolin, iar locul 3, cu 92,49 puncte, Asocierea Cengiz – Makyol. Kolin nu are niciun contract pentru autostrăzi sau drumuri expres în România, Makyol lucrează pe Autostrada Sibiu – Făgăraș și în asociere cu Nurol pe Lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, a câștigat și Lotul Meseș pe Autostrada Transilvania, iar Cengiz este în asocierea cu MAPA (Turcia) în contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Din cele nouă oferte primite, șase oferte au fost respinse ca inacceptabile/neconforme în faza evaluării tehnice, printre acestea fiind și oferta Nurol, după cum reclamă la CNSC Constructorul turc care recunoaște o eroare de tehnoredactare în oferta tehnică. Pe de altă parte, turcii de la Kolin au oferta admisibilă, clasată pe locul 2, dar reclamă în contestație că nu ar fi primit acces la dosarul achiziției în termen de o zi lucrătoare, ci doar pe 23 decembrie, cu doar 2 zile înainte de expirarea termenului legal în care pot fi depuse contestații.
Vineri, 14 februarie 2025, CNAIR a desemnat Asocierea Automagistral – Precon, cu Orecon ca lider de proiect, asocierea fiind câștigătoare a contractului și pe lotul 1.
La licitația pentru lotul 3 cu o valoare de aproximativ 3 miliarde lei și o lungime de 47 kilometri, 9 asocieri și constructori din România, Bulgaria, Ucraina, Ungaria și Turcia au depus oferte, iar Compania de Drumuri a desemnat câștigătoare pe 16 decembrie asocierea ucraineano-română Automagistral-Precon.
Contractul (finanțat prin PT) are o valoare estimată de 3,54 miliarde de lei (fără TVA) și prevede construcția acestui lot (47,07 km) în termen de 24 de luni. Câștigătorul contractului va mai construi un drum de legătură (2,9 km) cu zona industrială Arad Vest, dar și 29 de poduri și pasaje (inclusiv un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 591 m)”, transmitea, în iunie 2024, ministrul Sorin Grindeanu.
CNAIR urmează să anunțe și câștigătorul licitației pentru lotul 2 al Drumului Expres Oradea-Arad, lotul 2 având proiectat și punctul de trecere a frontierei nou România-Ungaria de la Salonta.
„Drumul Expres Arad – Oradea este cel mai important proiect de infrastructură rutieră descentralizat, are o lungime totală de 120,47 km și este împărțit în 3 loturi:
- Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatura cu DN79 (#Salonta), în lungime de 5,3 km.
- Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km),
- Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Traseul Drumul Expres Arad – Oradea pornește din sud-estul localității Oradea (drumul de legătură dintre Centura Oradea și A3) și se încheie la intersecția Variantei de Ocolire #Arad cu DN7”, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol.