Drum Expres Oradea-Borș II : CNAIR a început recepția primului Drum Expres din Transilvania, al patrulea proiect Strabag terminat înainte de termen/Inaugurarea programată joi, 28 martie

Drum Expres Oradea Borș 2

CNAIR a început recepția Drumului Expres Oradea-Borș II (legătura la Autostrada Transilvania), drum de mare viteză cu o lungime de 19 kilometri pe care îl va inaugura joi, 28 martie, conform anunțului ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Tot joi, 28 martie intră în vigoare și restricțiile de tonaj din Ungaria pentru Paștele catolic, iar pe banda de urgență a Autostrăzii A 3 Biharia -Borș II se vor forma coloane de autotrenuri în noaptea de luni spre marți. Descărcarea din DEx 16 în A 3 care se face cam la 2,5 km. distanță de Borș II este asigurată cu o bretea clasică de o singură bandă, iar Poliția de Frontieră și CNAIR trebuie să găsească soluții pentru ieșirea în siguranță din bretea în banda de accelerare/urgență.

La procedura de recepție a participat și secretarul de stat Ionel Scrioșteanu care răspunde de sectorul rutier, acesta afirmând că ,,drumul se prezintă foarte bine” și a subliniat că este al patrulea proiect Strabag finalizat înainte de termen (cu aprox. o lună). În plus Drumul Expres 16 are și un sistem de iluminat pe toată lungimea, nu doar la poduri și pasaje.

,,Recepția primului drum de mare viteză finalizat în 2024 
Am revenit pe șantierul drumului expres care leagă Centura Oradei (Oradiei) și Autostrada Transilvaniei (A3), primul șantier de drum de mare viteză pe care l-am finalizat anul acesta, pentru care, de astăzi, a început procedura de recepție la terminarea lucrărilor.
Darea în trafic a celor 19 km aferenți acestui drum expres va avea loc imediat după finalizarea recepției.
Acest proiect a cuprins execuția a:
18,96 km lungime traseu, între sensul giratoriu Calea Sîntandrei și Biharia
3 noduri rutiere
9 pasaje
3 poduri
– 31 podețe
Valoarea contractului este de 670 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile dedicate dezvoltării infrastructurii rutiere.
Ritmul susținut al acestui constructor a încadrat finalizarea lucrării în termenul contractual, constructorul fiind un exemplu de “AȘA DA “, reușind până la această lucrare să finalizeze trei proiecte înainte de termenul contractual : 1) Pasajul Mogoșoaia de pe Centura Capitalei, 2) secțiunea Ungheni – Târgu-Mureș a Autostrăzii A3, 3) Lotul Chețani – Câmpia Turzii de pe A3. Studiul de Fezabilitate a fost realizat în parteneriat cu autoritățile locale bihorene, fiind primul de acest fel din România” – Ionel Scrioșteanu.

Comparație Drum Expres aprilie 2022-martie 2024 Canal YouTube Marin Marian :




 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *