Drum Expres Suceava – Botoșani: Opt oferte au fost depuse pentru proiectarea drumului de 20 km / Flutur: Drumul Expres este o prelungire a Autostrăzii Moldovei – A7 până la Botoșani

Drum Expres Suceava Botoșani

Opt oferte au fost depuse la contractul pentru proiectarea drumului de mare viteză Suceava – Botoșani, o prelungire a Autostrăzii Moldovei A7 (Ploiești – Pașcani – Suceava) la Botoșani. Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic este derulat de autorităile locale, Consiliul Județean Suceava, CJ Botoșani, respectiv primăriile municipiilor Suceava și Botoșani, proiectul fiind preluat de la CNAIR. Drumul Expres va avea o lungime de 20 de kilometri, iar valoarea estimată este de aproximativ 173 milioane euro.

Contractul are o valoare de 18 de milioane lei, cu o durată de 24 de luni.

„Acest drum are o lungime de 19,5 km, cu 2 benzi pe sens și separator de sensuri, 4 poduri, 2 noduri rutiere, valoarea estimativă a investiției fiind de 173 milioane euro cu TVA. Acest drum expres este o prelungire din autostrada A7, de la Suceava la Botoșani, este situat strategic în partea de nord – est a țării, lângă granița cu Ucraina si Republica Moldova iar investiția trebuie privită ca o scurtare a timpului de deplasare între cele două capitale de județ care însumează peste un sfert de milion de locuitori și care poate fi privită de orice investitor ca un pol de dezvoltare economică unde există forță de muncă, aeroport, universitate și școli de meserii”, a declarat președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur.

Drumul Expres Suceava – Botoșani se desprinde din A7 la Salcea și intersectează viitoarea centură a municipiului Botoșani, spune Doina Federovici, șefa CJ Botoșani.

„Drumul de mare viteză Botoșani – Suceava va fi unul nou, care va pleca din apropierea Aeroportului Salcea, din A7, și va merge prin spatele localităților Dumbrăveni – Huțani – Vlădeni – Baisa, până în zona Mănăstirea Doamnei unde va descărca traficul în viitoarea centură a municipiului Botoșani. Acesta va scurta la 20 de kilometri distanța dintre Salcea (Autostrada A7) și viitoarea centură a municipiului Botoșani. Drumul este prevăzut cu două benzi pe sens și separator de sens, cu o limită de viteză de 120 de kilometri pe oră. Continuăm demersurile pentru a-l transforma într-un sector de autostradă, ca o continuare pentru A7. Avem sprijinul Ministerului Transporturilor și al reprezentanților CNAIR”, afirmă Doina Federovici, președinte CJ Botoșani.

Ofertele au fost depuse de:

1. Ofertantul unic Consitrans;

2. Ofertantul unic Specialist Consulting SRL;

3. Ofertantul unic Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial;

4. Ofertantul unic Civil Engineering Institute „Macedonia” JSc. Skopje;

5. Ofertantul unic Total Business Land SRL;

6. Asocierea Rutier Conex XXI SRL (lider), Total Road;

7. Asocierea Proiect-Construct Regiunea Transilvania (lider), 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata SPA, Perfect Consult Europe SRL, Prospect Drill;

8. Asocierea Explan SRL (lider), D P Consult.

Asocierile și firmele de proiectare care au depus cele 8 oferte, potrivit arenaconstruct.ro. De la Ploiești la Pașcani, 12 din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei – A7 au contracte de execuție semnate, iar de la Buzău la Pașcani UMB lucrează pe 250 de kilometri, iar de la Pașcani la Suceava documentația tehnică este realizată 70% (Asocierea Search-Egis).

Ministrul Sorin Grindeanu promitea lansarea licitației pentru execuție în prima parte a acestui an, deși CNAIR a acordat proiectantului o prelungire până în decembrie 2023 (detalii aici). De la Târgu Neamț (jud. Iași) la Botoșani, CNAIR modernizează DN 28 B, dar proiectul este întârziat și are probleme de execuție.

Comentarii

  1. O mica picătură Fluturaș!
    Toate drumurile din Suceava sunt varza.
    Din cauza Transportatorilor
    agabaritici de lemne.
    Lemn furat din defrisari!
    Niciun vinovat!
    Dar ne punem la rever aceasta mareață realizare care se va face candva!😯

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *