Contractul pentru proiectarea şi execuţia drumului de legătură între municipiul Oradea şi Autostrada A3 – Transilvania a fost semnat astăzi, la ministerul Transporturilor, cu antreprenorul Strabag din Austria.
Şoseaua dintre Oradea şi A3 Biharia – Borş II va avea o lungime de 19 kilometri, din care 13 kilometri la profil de drum expres, iar constructorul a promis finalizarea lucrărilor înainte de termen, a anunţat, pe pagina sa de Facebook, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.
„Drumul de 19 km va fi construit la profil de drum expres pe 13 km, iar, pe 6 km, la profil de drum național cu 4 benzi. Va cuprinde 3 noduri rutiere, respectiv 12 poduri, pasaje și viaducte. Ca termene avem 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Am discutat cu antreprenorul austriac și am obținut promisiunea acestuia că lucrările vor fi gata chiar mai repede de termenul contractual, în 2023”, a scris ministrul Drulă.
Contractul a fost semnat pentru 545 milioane lei, iar finanţarea este asigurată din fonduri europene.
În prezent, legătura între DN 1, Oradea şi vama Borş 2 (A3 – M 4) este asigurată de Drumul Naţional 19. Drumul Expres de 19 kilometri începe în zona de sud-vest a municipiului Oradea, între Aeroportul Internaţional şi comuna Sântandrei, iar descărcarea în A3 se face la jumătatea distanţei dintre Biharia şi Borş II. Nici această licitaţie nu a fost scutită de contestaţii, antreprenorul din Austria fiind desemnat câştigător încă din vara anului trecut, dar contractul nu a fost semnat pentru că au fost depuse contestaţii.
Despre legăturile unor mari municipii precum Cluj Napoca, Oradea şi Timişoara cu reţeaua de autostrăzi, Economedia a scris aici.