Drumul pe Valea Doftanei, alternativa la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei: Ministerul Dezvoltării a prelungit cu o lună și jumătate, până pe 20 decembrie, termenul pentru evaluarea ofertelor la contractul de 400 de milioane lei

DJ Valea Doftanei Captură Google Maps DJ Valea Doftanei

Ministerul Dezvoltării prin Compania Națională de Investiții a prelungit cu o lună și jumătate, până pe 20 decembrie, termenul-limită pentru evaluarea ofertelor la contractul de 400 de milioane lei pentru modernizarea Drumului Județean Câmpina – Săcele, o alternativă la DN 1 Valea Prahovei. Inițial, evaluarea ofertelor la contractul de 400 de milioane de lei avea termen luni, 7 noiembrie 2022.

Licitația pentru modernizarea Drumului Județean 102 I pe Valea Doftanei a fost lansată pe 9 iulie, iar la termenul din septembrie au fost depuse 9 oferte de la constructori din România, Austria și Turcia (Autotehnorom, BogArt, Coni, Erbașu și Ness Proiect Europe, respectiv patru de la constructori din afara țării: Makyol, Ozaltin, Porr și Strabag).

Proiectarea are o durată de 6 luni, pentru execuție sunt prevăzute 42 de luni, iar garanția este de 5 ani. La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul a aprobat, în februarie 2022, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:

– tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;

– tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.

Intervențiile în vederea asigurării viabilității DJ 102I au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud și partea centrală a țării și, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naționale DN1 și DN1A. Durata de execuție a obiectivului este de 42 luni, iar valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Națională de Investiții, va asigura 616.072.000 lei, diferența fiind suportată de Consiliile Județene Prahova și Brașov”. Comunicatul Guvernului nu precizează dacă, după modernizare, Drumul Județean pe Valea Doftanei va avea și portanța necesară pentru camioane grele.

În lipsa Autostrăzii Ploiești – Brașov, modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei va fi o variantă doar pentru șoferii care sunt în tranzit pe Valea Prahovei spre și dinspre Brașov, cei care au cazare în stațiuni folosind tot DN 1. Însă, odată modernizată, șoseaua Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei ar prelua atât din traficul de tranzit de pe DN 1 Valea Prahovei cât și de pe DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele, varianta pentru camioane foarte aglomerată în zilele de week-end când mulți șoferi o folosesc deja pentru a evita ambuteiajele din stațiuni. Spre deosebire de DN 1 A, care trece prin multe localități, este mai lung și cu serpentine strânse (aproximativ 1000 metri altitudine Pasul Bratocea) pe Valea Doftanei șoferii ar mai câștiga timp pentru că ar merge tot pe 2 benzi/sens până la Câmpina, deci ar scuti și cozile de pe Centura Ploiești Nord și Văleni.

Captură Google Maps DJ Valea Doftanei

Comentarii

  1. 🤣🤣
    Exceptional!
    Ministerul Subdezvoltarii ar face bine sa ceara autodesfiintarea!
    Cine a mai vazut asa prostie::
    Sa nu poti face 25 km de asfalt interjudetean de 7 ani?
    5 ani s-a moşit lucrarea aceasta la doua CJ:Ph si Bv pe baza protocolului de impartira a spagii si 2 ani la Ministerul Subdezvoltarii care o face praf!
    Şoseaua!

    Iar de la Comarnic spre Brasov incepe circul.

    Iar personajele astea sinistre de de MD o scalda pana la Craciun!
    Pas cu pas baieti!
    Fara creier in toate!
    La multi interjudeteanule!
    De la Craciun pana Sf. Asteapta!😡

  2. Pana la finalizarea acestui proiect, poate 2050, ar fi mai in regula urmatoarea masura pentru fluenta traficului pe DN 1:
    – un giratoriu pe DN1 la intrarea in Comarnic si separatoare de mers pe firul spre intrarea in Comarnic.

    Toti specialistii din CNAIR si Politia Rutiera nu vad ca la 5 sau 6 km de intrarea in Comarnic se creaza Dopul?

    Marele Dop Rutier din prostia autoritatilor care au pus de haos organizat aici.

    Dop creat si de cocalarii ce merg spre Sinaia, Brasov si depasesc pe contrasens sau pe dreapta prin afara carosabilului, se baga in fata blocand si fortand traficul.

    Nici urma din BMV – urile lui Bode care sa sanctioneze miile de contravenienti.

    Zilnic , la orice ora, astept in coada 2 ore, timp in care sunt depasit si pe contrasens si pe dreapta de cel putin 200 de giboni si nici urma de Politie!
    Daca in doua ore depasesc neregulamentar 200 de giboni sa se calculeze cate amenzi Nu incaseaza Politia Rutiera intr-un an!

    Mai mult aplicatia Waze directioneaza traficul din DN 1 prin Breaza si se revine la DN 1 la intrarea in Comarnic unde e traficul infernal.
    Si unde nu exista sens giratoriu!

    Ma mult, CNAIR face sens giratoriu la Cornu pentru şmecherii cu 7 case!

    Favoritism la smecherii din Cornu nu fluidizarea traficulu la intrarea in Comarnic?
    Atat poate CNAIR!😡

    Si acum cei din Ministerul Subdezvoltarii!
    Romania lucrului bine facut de incompetenti!

  3. De ce nu se face autostrada pe Valea Doftanei ? Cred ca este mai ieftin si fara mari complicatii. Esentiala este o legatura rapida spre Brasov si vestul tarii si nu statiunile de pe Valea prahovei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *