Compania de Drumuri a trimis marți, spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene noul contract pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău. Primul contract, cel semnat în 2020 cu proiectantul Search a fost reziliat în toamnă la cerea proiectantului care nu a mai reușit să acopere costurile reale (n.r contractul a fost semnat pentru o sumă de doar 20 de milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR)
Noul contract pentru documentația tehnică are o valoare de 45 de milioane de lei și o durată de 24 de luni, a transmis marți, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu : ,, Se reia licitația pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al autostrăzii Brașov-Bacău! CNAIR a transmis, astăzi, spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, Anunțul de Participare pentru lansarea procedurii de achiziție publică pentru noul contract. Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru16 ianuarie 2023. Studiul de Fezabilitate trebuie să fie finalizat în 24 de luni, după semnarea noului contract, lansat în licitație (valoare estimată: 45 de milioane de lei, fără TVA). După finalizarea Studiului de Fezabilitate, construcția propriu-zisă a Autostrăzii Brașov-Bacău va fi finanțată prin fonduri europene (POT 2021-2027).” -Sorin Grindeanu.
Locuitorii comunelor Hărman din județul Brașov și Ilieni din județul Covasna au protestat marți, la Ministerul Transporturilor nemulțumiți de traseul propus al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău. Ei susțin că traseul Autostrăzii A 13 ar fi ,,confidențial” și solicită Companiei de Drumuri să reproiecteze traseul pentru segmentul Brașov-Sfântu Gheorghe.
CNAIR a reziliat recent și Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres Pitești -Mioveni (tot la cererea Search), iar pe Autostrada Nordului lotul 3 Vatra Dornei-Suceava (cu Best Consulting)