Efect al inflației: crește cererea pentru etichete și ambalaje pentru produsele de bază

Etichete ambalaje Sursa foto: Facebook / Rottaprint

Inflația a dus la creșterea comenzilor de etichete și ambalaje pentru produsele de bază din industria alimentară și pentru mărcile proprii ale marilor retaileri, arată o analiză a companiei de profil Rottaprint.

În schimb, cererea pentru produsele premium de tipografie a rămas constantă.

De asemenea, prețurile materiilor prime au suferit modificări semnificative în ultimul an. Motivele sunt atât creșterea costurilor la energie, gaz, combustibil cât și situațiile punctuale care au apărut în piață odată cu provocările repetate generate de contextul pandemic, mai ales în lanțurile de aprovizionare, potrivit comunicatului citat.

Astfel, pe lângă impactul asupra prețurilor, criza de materii prime aflată în plină desfășurare a afectat și disponibilitatea unor produse precum hârtie, aluminiu și componente pentru folii. O altă consecință a acestor factori este extinderea termenelor de livrare care au crescut de la câteva zile la câteva luni, comparativ cu o perioadă normală.

Sursa foto: Facebook / Rottaprint

Comentarii

  1. O digitalizare ar schimba lucrurile.. prețul de hartie este istorie! aici sărăcia și lăcomia comercianților reticenți la o schimbare fac din lipsa up-date-ului unui preț la produsul de la raft un motiv de scandal în toate magazinele. Simplă observație la „mega” de exemplu, numai un procent de cca 30% sunt prețuri electronice pentru că au costuri mari cu ele, din care 2-3% nu funcționează, restul prețurilor fiind de hartie și generate de sistem chiar și de 2 ori zi/per produs! Specific românesc treaba rămâne neterminată ele fiind generate degeaba de sistem dacă nimeni nu le schimbă și la raft cu săptămânile, cică din lipsă de personal, retailerii asumându-și amenzile ori depunctarea la auditurile interne.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *