Eurostat: Bărcile și articolele pentru sporturi nautice au fost cele mai exportate articole sportive de țările din Uniunea Europeană

paddle board sporturi nautice

UE exportă și importă multe produse, iar articolele sportive nu fac excepție. Acest grup de produse include echipamente pentru activități sportive (de exemplu, pescuit, sporturi nautice, atletism, golf), îmbrăcăminte (costume de baie și încălțăminte) și unele articole care pot fi utilizate pentru activități sportive și de agrement (de exemplu, bărci, rachete și biciclete).

În 2022, exporturile extra-UE de articole sportive au fost evaluate la 7,5 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 10,9% față de 2021 (6,7 miliarde de euro), arată datele Eurostat.

Cele mai exportate trei bunuri sportive au fost din categoriile “bărci și echipamente pentru sporturi nautice”, “echipamente de gimnastică, atletism și înot” și “încălțăminte sportivă”.

Împreună, acestea au reprezentat 62,4% din valoarea bunurilor sportive exportate în afara UE, “bărci și echipamente pentru sporturi nautice” reprezentând 28,2% ‘, “echipamente de gimnastică, atletism și înot” 20,7%, iar “încălțăminte sportivă” 13,5%.

Exporturile și importurile de articole sportive în afara UE, pe grupe de produse, pondere în totalul articolelor sportive, 2022

UE a importat articole sportive în valoare de 14,3 miliarde de euro în 2022

În 2022, valoarea totală a importurilor de articole sportive din UE s-a ridicat la 14,3 miliarde de euro, în creștere cu 17,6 % față de 2021 (12,2 miliarde de euro).

Cele trei grupuri principale de articole sportive importate au reprezentat aproape două treimi (64,2%) din valoarea importurilor extra-UE.

Categoria “încălțăminte de sport” a reprezentat cea mai mare parte a importurilor, cu 28,8% din totalul bunurilor sportive importate, urmată de “echipamente de gimnastică, atletism și înot” (25,9%). Pe locul al treilea, “biciclete” (9,5%).

SUA și China: principalii parteneri comerciali

În 2022, din punct de vedere valoric, principalele destinații extracomunitare pentru articolele sportive exportate au fost Statele Unite (24,5%), Regatul Unit (14,1%) și Elveția (12,9%), care împreună au reprezentat mai mult de jumătate (51,5%) din valoarea totală a exporturilor de articole sportive. Pe locul patru s-a situat Norvegia (7,3%) și apoi Turcia (4,8%).

În 2022, China a fost principalul partener de import, cu aproape jumătate din valoarea UE pentru importurile de articole sportive (46,9%), înregistrând o creștere de 3,4% față de 2021 (de la 6,5 miliarde de euro la 6,7 miliarde de euro). A doua cea mai mare pondere a aparținut Vietnamului (16,1%), urmat de Indonezia (6,3%), apoi Cambodgia (4,7%) și Taiwan (4,4%).

Principalii parteneri pentru comerțul cu articole sportive în afara UE, % din totalul exporturilor și importurilor de articole sportive, UE, 2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *