ANRE a mers în control inopinat la Tinmar Energy, după ce compania a anunțat că vrea să renunțe la o parte din clienți

protest Declic, Ministerul Energiei, facturi energie Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE) a mers în control inopinat la Tinmar Energy, luni, după ce furnizorul a anunțat unii dintre clienți că vrea să renunțe la aceștia, spunând că nu își mai permite costul energiei, după cum a scris Economedia în exclusivitate aici.

„Astăzi, 12.09.2022, ANRE se află într-o acțiune inopinată de control la societatea TINMAR ENERGY prin care va verifica modul de respectare a obligaţiei de achiziţionare a energiei electrice astfel încât să asigure acoperirea consumului clienţilor săi, precum și verificarea respectării interdicției de a denunța unilateral contractele de furnizare de energie electrică încheiate cu clienții finali. În situația în care se vor constata încălcări ale obligațiilor legale, furnizorul va fi sancționat contravențional și i se vor dispune măsuri şi termene de conformare”, a declarat pentru Economedia Marius Vladu, Directorul Direcției Comunicare din ANRE.

Tinmar Energy are în prezent 1.464 clienți noncasnici și 3.101 clienți casnici, conform informațiilor ANRE.

Economedia a scris vineri că furnizorul Tinmar Energy, controlat de omul de afaceri Augustin Oancea, și-a anunțat clienții care primesc energie electrică la un preț plafonat că nu le va mai furniza energie, începând cu data de 16 septembrie, deoarece spune că nu are resursele necesare pentru a susține achizițiile necesare de energie. Compania susține că este vorba doar despre unii consumatori industriali, nu și despre consumatorii casnici. Este totuși primul furnizor care anunță că renunță la clienți, după ce Guvernul a aprobat modificări la schema de sprijin pentru facturi și a anunțat că va deconta furnizorilor un preț de maxim 1.300 lei/MWh, în condițiile în care chiar autoritățile spun că prețul real al energiei este de peste 3.000 lei/MWh. Tinmar le cere clienților să solicite preluarea de către un furnizor de ultimă instanță.

Surse din ANRE au transmis ulterior pentru Economedia că furnizorul nu poate să denunțe unilateral contractele dacă ele nu au ajuns la termen. „Dacă denunță unilateral, trimitem control”, au transmis acestea.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Comentarii

  1. Si daca le trimite corpul de control se intampla ceva? Poate ca aia au dreptate, daca pretul pe MWh e de 3000 lei. Mai e si aspectul ca poate au cumparat demult la preturi mici si acum cer de la stat diferenta pana la 3000 lei. Solutia este limitarea prin lege a adaosurilor care au depasit orice limita de bun simt, si scurtarea lantului de producator-traderi-furnizor, eventual acolo unde se poate producatorul sa faca si furnizarea catre clientii finali, ca in cazul Hidroelectrica. Hai ca se poate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *