Explicațiile șefului STB: Primăria Capitalei stabilise încă din 2018 că va cumpăra tramvaie cu o lungime de 36 de metri, dar a reușit să prelungească doar 8 din cele 14 peroane de pe traseul liniei 41/ Cum s-a decis vopsirea în culoarea verde

depou Militari-27 Sursa : PMB

Primăria Capitalei stabilise încă din 2018 că va cumpăra tramvaie cu o lungime de 36 de metri și implicit va fi nevoie să „modernizeze” stațiile de pe linia 41, dar a reușit să prelungească la 40 de metri doar 8 din cele 14 peroane de pe acest traseu, a precizat directorul general STB, Adrian Criț.

Într-un interviu la B1 TV, Criț a explicat că, pentru a atrage finanțarea europeană, PMB a cumpărat tramvaie din gama de 36 de metri lungime care permit o capacitate de transport cu 20% mai mare față de liniile actuale, unde sunt tramvaie de 27 de metri, deci cu un consum energetic mai mic.

Totodată, Criț a mai spus că, în urma unui contract semnat cu Autoritatea pentru Transport Metropolitan București – Ilfov, toate vehiculele noi care se cumpără în următorii 10 ani vor avea culoarea verde care simbolizează transportul ecologic.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„În 2018, printr-un studiu de oportunitate, pentru a obține finanțare europeană prin contractul cu POR (n.r. Programul Operațional Regional), s-a luat decizia de a crește capacitatea de transport cu tramvaiul. Pe cele 8 linii s-a decis să funcționăm cu tramvaie de 36 de metri, asta înseamnă mai multe avantaje printre care, accesibilitate, consum energetic mai mic și mărirea numărului de pasageri transportați. La momentul respectiv, în 2018 s-a semnat contractul de finanțare, deci se știa ce tip de tramvaie vom avea în București. Această finanțare a venit cu măsuri complementare. Pe lângă modernizarea liniilor trebuie făcute modernizări de peroane și integrat sistemul de management al traficului pentru toate liniile pe care vor circula vehiculele noi. Când am venit în STB (martie 2021) nu exista proiect pentru refugii și nici detalii despre finanțarea lucrărilor… Anul trecut am decontat 8 peroane, anul acesta modernizăm restul de 14 peroane cu Trustul de Clădiri Metropolitane. Se termină până în septembrie când intră în circulație primele tramvaie”, a spus Criț.

Astra Arad a livrat prototipul (capul de serie) cu două luni mai devreme față de termenul contractual – septembrie.

Tramvaiele noi pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la Astra Arad au o capacitate de transport mai mare cu 20% față de cele cu o lungime de 27 de metri care circulă acum în București și, pe lângă instalație de climatizare și podea joasă pe toată lungimea, dispun de sisteme WI-FI și încărcare pentru telefoanele mobile, a anunțat directorul general STB, Adrian Criț, la conferința de prezentare a prototipului din comanda de 100 de unități. În plus, întreținerea tramvaielor este asigurată de producător pentru o durată de cel puțin 5 ani. Totodată, patronul Astra Arad, Valer Blidar, a precizat că cele mai multe componente ale tramvaiului sunt livrate de Siemens (Germania), principalul furnizor pentru modelul Imperio.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar secţiunea de 1,1 km de pe fostul bulevard Vasile Milea (n.r Doina Cornea și Paul Teodorescu conform noilor denumiri) încă nu este modernizată, fiind în șantier.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: