Seria de un deceniu de creștere neîntreruptă a veniturilor Facebook a luat sfârșit. Rețeaua de socializare a raportat prima scădere anuală a veniturilor în al doilea trimestru al acestui an, anunțând o scădere de 1% la 28,8 miliarde de dolari, scrie The Verge.
Profitul total al companiei-mamă Meta a scăzut cu 36%, până la 6,7 miliarde de dolari. Divizia Reality Labs responsabilă de construirea viselor metaverse ale lui Mark Zuckerberg a pierdut 2,8 miliarde de dolari în acest trimestru.
În timp ce prima scădere a creșterii veniturilor era deja așteptată pe Wall Street, confirmarea consolidează provocările cu care se confruntă acum afacerea Meta pe toate fronturile. Opțiunea introdusă de Apple „Ask app to not track” pe iPhone-uri a făcut reclamele sale mult mai puțin eficiente, costând Meta 10 miliarde de dolari în venituri din reclame doar anul trecut. Și acum o economie care încetinește rapid i-a determinat pe agenții de publicitate să își retragă cheltuielile.
Între timp, în efortul său de a concura cu TikTok, Meta reconfigurează Facebook și Instagram pentru a pune accent pe videoclipurile și postările scurte pe care sistemul său le recomandă oamenilor. La o convorbire cu analiștii, Zuckerberg a spus că procentul de conținut pe care oamenii îl văd pe Facebook și Instagram care provine de la conturi pe care nu le urmăresc se va dubla anul viitor. Construirea inteligenței artificiale necesară pentru a face acest lucru este o investiție costisitoare, a spus el.
Chiar dacă veniturile Meta sunt în scădere, numărul de utilizatori zilnici ai Facebook a reușit să crească cu 3%, până la 1,97 miliarde, inversând o scădere îngrijorătoare a utilizatorilor pe care compania a observat-o în urmă cu câteva trimestre. Meta a raportat că 2,88 miliarde de utilizatori folosesc acum suita sa de aplicații sociale – Facebook, Messenger, Instagram și WhatsApp – în fiecare zi, o creștere cu 4% față de acum un an.
Zuckerberg a spus că compania a văzut „tendințe de implicare” care au fost „mai puternice decât am anticipat” pe Facebook, în mare parte datorită creșterii consumului de videoclipuri. El a spus că Reels, formatul video de format scurt al companiei care vizează TikTok, monetizează mai repede decât a făcut-o Stories după ce compania a copiat acel format de pe Snapchat în urmă cu câțiva ani. Pe termen lung, compania se așteaptă ca Reels să fie un generator de venituri, dar deocamdată compania acordă prioritate Reels și nu câștigă mulți bani din acestea.
„Aceasta este o perioadă care necesită mai multă intensitate și mă aștept să facem mai mult cu mai puține resurse”, a spus Zuckerberg. „Cred că vom trece prin această perioadă ca o organizație mai puternică și mai disciplinată”, a precizat el.