Fenomenul fast-food: Ce nume noi au apărut în România în ultimii cinci ani

restauranteeeee

Piața restaurantelor de tip fast-food a crescut în România, iar în ultimii cinci ani au intrat în piață jucători cunoscuți mai ales din Statele Unite. Pe lângă cele mai recente intrări ale lanțurilor de fast-food în România, mai sunt prezente cunoscutele nume ca McDonald’s, KFC, SaladBox, Subway, Springtime, care au atras de-a lungul anilor prezenți în țară un public fidel. Iată care sunt cele mai recente intrări ale lanțurilor fast-food din străinătate și unde sunt prezente restaurantele.

Burger King a intrat pe piața din România în 2019, deschizând primul restaurant în București. Doi ani mai târziu, lanțul american de restaurante fast-food s-a extins în Brașov. Restaurantele Burger King sunt operate în regim de franciză de către AmRest Holdings, unul dintre cei mai mari operatori de restaurante multi-brand tip franciză din Euoropa.

Burger King are în prezent opt restaurante în locații cheie ale Capitalei (trei de tip in-line și cinci situate în centre comerciale) și unul în Brașov. Pe lângă Burger King, AmRest operează în România și Starbucks.

În 2017 celebrul lanț american de fast-food Taco Bell a deschis primul restaurant din România în București, în Băneasa Shopping City. Lanțul este operat în sistem franciză de Sphera Franchise Group. Compania a deschis 10 unități în cele mai importante șapte orașe din țară: București, Cluj-Napoca, Sibiu, Timișoara, Ploiești, Brașov și Constanța.

Pe lângă Taco Bell, portofoliul holding-ului Sphera Franchise Group este alcătuit din toate companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și KFC în Republica Moldova și Italia.

Mai puțin cunoscut față de rivalii americani Taco Bell și Burger King, lanțul croat Submarine Burger a făcut pași mici pe piața din România în martie anul acesta. Lanțul croat de burgeri Submarine Burger a anunțat că a deschis deja primul punct de vânzare din România, pe principiul „dark kitchen”, având produsele disponibile doar prin Glovo, cel puțin pentru o perioadă pilot, și susține că cel puțin trei restaurante se vor deschide în București în acest an.

Lanțul, prezent în Zagreb, Rijeka, Split și Zadar, deține un număr de 13 locații. La începutul anului 2022, brandul a decis să se extindă în afara pieței croate, alegând România drept prima țară în care urmează să deschidă noi locații, după o perioadă pilot de prezență online pe platforma Glovo.

Anunțându-și recent intrarea în România se numără și cunoscutul lanț Popeyes tot din SUA. Acesta va deschide prima locație pe 9 aprilie în Băneasa Shopping City, București.  Lanțul american de restaurante fast-food a fost fondat în 1972 în New Orleans, Louisiana. Compania avea în 2020 circa 3.451 de locații.

Sterling Cruise va fi dezvoltatorul exclusiv al brandului Popeyes în România, care mai operează și brandurile Salad Box, Taksim, și Pep & Pepper.În luna martie compania căuta casieri, lucrători în bucătărie și manageri de restaurant. Salariul net pentru casieri și lucrători era de circa 2.200 lei, la care se adaugă tichete de masa de 20 lei/zi lucrată), iar pentru postul de shift manager de restaurante era între 2.800 – 2.900 lei. Lanțul american de restaurante fast-food a fost fondat în 1972 în New Orleans, Louisiana. Compania avea în 2020 circa 3.451 de locații.

În 2019 lanțul grec de restaurante tip fast-food Gregory’s a reintrat pe piața din România în România. Compania a deschis la începutul anului 2019 restaurante în zonele importante din București: Lipscani – Centrul Vechi şi Băneasa Shopping City. În prezent mai este deschisă locația din Băneasa Shopping City, care funcționează în sistem de franciză.

Brandul Gregory’s a fost înființat în 1972 și numără peste 350 de unităţi în Grecia, Cipru, Germania şi Bahamas şi aproape 2.500 de angajaţi. Grecii de la Gregory’s au intrat în România în 2000, când au înființat o subsidiară, o unitate de producție și o rețea de restaurante cu afaceri anuale de 3 – 3,5 milioane euro, scria Profit.ro. În 2009, compania anunța reluarea planurilor de extindere, dar un an mai târziu a început un proces de reorganizare în urma căruia a închis restaurant după restaurant, iar pe unele le-a cedat în franciză. Cel mai longeviv fast-food Gregory’s a fost cel din strada Batiștei din București, închis ultimul, în 2016.

În octombrie 2016, Profit.ro anunța că lanțul Gregory’s continuă să își lichideze activele și nu mai are niciun restaurant deschis pe piața locală, argumentând că a pierdut lupta pe piața fast-food din România din cauza crizei.  În toamna anului 2017, grecii au decis să ceară Registrului Comerțului să înregistreze dizolvarea, lichidarea și radierea companiei de pe piața românească, angajând și un lichidator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *