Fermierii au un deficit de cash de 500 milioane de euro pentru că nu au vândut stocurile de cereale anul trecut. Producțiile din 2023 ar putea fi mai mici

porumb cereale Foto: Pexels

Fermierii care au fost afectați de scăderea prețurilor la cereale au decis să nu își mai vândă produsele recoltate, limitându-și lichiditățile, fapt ce ar putea duce la producții mai mici în sezonul de recoltate 2023, atrage atenția Florin Radu, directorul general al Agroland Agribusiness, companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură.

Economedia a scris anterior aici despre problemele cu care s-au confruntat fermierii în 2022: pe de-o parte au avut costuri mai mari din cauza secetei și au avut concurență din cauza recoltei ucrainene care a rămas blocată aici, iar fermierii își acopereau cu greu costurile de producție.

„Domeniul agriculturii din România are nevoie de finanțare și se confruntă cu un deficit de cash de aproximativ 500 milioane de euro, față de 2021 din cauza stocurilor de cereale nevândute. Ultimul trimestru al anului 2022 a venit cu multe provocări pentru zona de agribusiness și a trebuit să ne confruntăm și să gestionăm situații unice, de care nu ne-am mai lovit până în prezent. Cu toate acestea, experiența echipei ne-a ajutat sa păstram relațiile cu partenerii noștri, atat furnizori, cât și fermieri, și chiar să începem dezvoltarea de parteneriate pe care le anticipăm a fi profitabile și de lungă durată”,  a adăugat Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness.

În prezent, domeniul agriculturii din România este puternic afectat de războiul din Ucraina, care a cauzat anul trecut scăderea prețurilor la cereale. În acest context, există o situație fără precedent în ultimii zeci de ani și anume, existența unor stocuri uriașe de cereale, pe care fermierii au refuzat să le comercializeze.

Totodată, pe fondul oscilației valutare din trimestrul patru al anului 2022, precum și al fluctuației prețurilor la fertilizanți, care au crescut în trimestrul trei din 2022, dar au scăzut semnificativ în cel de-al patrulea trimestru, fermierii au decis să nu vândă produsele recoltate, limitându-și lichiditățile. Astfel, în condițiile în care culturile de toamnă nu au fost fertilizate la același nivel ca în anii trecuți, crește probabilitatea de a avea producții mai mici în sezonul de recoltat 2023. 

Agroland Agribusiness a raportat venituri din exploatare de 63,5 milioane de lei în 2022, o creștere cu 97% față de 2021, EBITDA de 4 milioane de lei, o apreciere cu 47% și un profit net de 2,3 milioane de lei, o majorare cu 3% comparativ cu 2021.

„La nivel de clienți, am înregistrat o creștere cu 35% a numărului acestora, până la 475. În ceea ce privește cifra de afaceri, cea mai mare creștere a fost înregistrată la fertilizanți, o majorare cu 72% comparativ cu 2021, urmată de activitatea de trading de cereale, care a generat venituri de 16,4 milioane de lei, o creștere de 50 de ori. A treia cea mai mare contribuție la venituri a fost adusă de pesticide, 14,6 milioane de lei, o creștere de 12%, urmată de vânzarea de semințe, cu 9,4 milioane de lei, o apreciere cu 35%”, a declarat Florin Radu.

Foto: Pexels

Comentarii

  1. Pote le vine o idee la fermieri si pun ei toti bani impreuna si o data la 3 ani fac o fabrica de zahar una de panificatie , una de ulei, una de productie mancare etc etc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *