Festivalurile estivale de muzică electronică, o gură de oxigen pentru turismul și comerțul pe plan local. Participanții la aceste festivaluri au cheltuit aproape 5 milioane de euro, pe plan local, cei mai mulți în Cluj-Napoca

Concert Untold - site oficial

Participanții festivalurile Neversea, Electric Castle și Untold au cheltuit aproape 5 milioane de euro, pe plan local, din care 78% în Cluj-Napoca, iar 22% în Constanța, arată datele agregate de fintech-ul Revolut ale utilizatorilor din peste 34 de țări.

În contextul acestor evenimente mult-așteptate după doi ani de restricții din cauza pandemiei de COVID-19, economiile locale au avut de câștigat de pe urma afluxului de participanți la aceste festivaluri. Cele mai importante bugete au fost alocate pentru divertisment, pentru consumația în restaurante, baruri și cafenele, pentru a achita serviciile de transport pe plan local sau pentru cumpărăturile efectuate cu ocazia acestor evenimente.

Festivalurile de muzică electronică, preferate mai ales de generațiile Z și Millenials, au contribuit la o creștere semnificativă și a consumului general de bunuri și servicii, dar și a sumelor cheltuite în Constanța și în Cluj-Napoca în timpul acestor evenimente, față de perioadele similare de anul trecut. Atât la Cluj, cât și la Constanța, plățile realizate au fost într-o dinamică surprinzătoare.

Astfel, numărul tranzacțiilor a crescut, în Constanța, cu 85% față de anul trecut, în timp ce suma totală cheltuită, prin intermediul Revolut, s-a dublat. În contextul Electric Castle, volumul total al plăților a crescut cu 144%, în timp ce numărul tranzacțiilor s-a majorat cu 45%. În privința Untold, suma totală a cheltuielilor s-a dublat, numărul tranzacțiilor a crescut cu 44%, iar suma cheltuită per utilizator s-a majorat cu 52%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Așadar, festivalurile de muzică electronică au reprezentat o adevărată gură de oxigen pentru economiile locale, mai ales după cei doi ani de restricții și precauție generate de pandemia de COVID-19.

La Neversea, suma medie cheltuită per tranzacție cu Revolut a fost de aproximativ 35 euro, în timp ce la Electric Castle, suma medie per tranzacție a fost de 35,33 euro. În ambele cazuri, clienții Revolut au folosit de cel puțin 2 ori cardul sau aplicația pentru a plăti servicii și produse achiziționate în contextul evenimentelor menționate. Participanții la Untold au alocat aproximativ 34,8 euro/ tranzacție, dar au efectuat, în medie, 3 tranzacții prin Revolut în perioada analizată.

Festivalurile menționate sunt și importanți vectori de promovare a turismului local, atrăgând participanți din zeci de țări europene și nu numai. Aceasta se vede și din tranzacțiile efectuate cu Revolut. Chiar dacă utilizatorii din România sunt pe primul loc între clienții care au făcut achiziții și plăți cu super-aplicația financiară, în toate cele trei cazuri, diversitatea țărilor este semnificativă și e un indicator pentru popularitatea internațională a acestor evenimente.

Cele mai mari sume cheltuite cu Revolut, în Constanța, în timpul Neversea, au provenit de la clienții din România, dar în top 10 s-au regăsit utilizatori din Regatul Unit, Irlanda, Olanda, Germania, Elveția, Norvegia, Bulgaria, Italia și Spania. La Cluj-Napoca, pe durata festivalului Electric Castle, clienții Revolut care au cheltuit cele mai mari sume au fost cei din România, urmați de cei din Regatul Unit, Irlanda, Germania, Franța, Ungaria, Olanda, Elveția, Austria, Danemarca, Belgia. Pe de altă parte, Untold a atras mai mulți fani ai muzicii electronice din Europa Centrală și din Occident, iar aceasta s-a văzut și clasamentul țărilor din care au provenit utilizatorii care făcut plăți cu Revolut: România (I), Regatul Unit (II), Irlanda (III), Germania (IV), Franța (V), Polonia (VI), Ungaria (VII), Italia (VIII), Elveția (IX), Spania (X).

La malul mării, distracția e mai accesibilă. La poalele Feleacului, transportul e ieftin ca braga

În ceea ce privește categoriile de servicii și achiziții realizate cu Revolut, în contextul festivalurilor, datele aplicației financiare arată că cele mai mari cheltuieli au fost făcute cu distracția sau serviciile de divertisment (biletele de festival).

Suma cheltuită pentru divertisment la Neversea a fost de aproximativ 57 euro/client, la Electric Castle de aproximativ 87 euro/client, iar la Untold, 88 euro/client. Următoarea categorie de cheltuieli a fost reprezentată de cazare și serviciile turistice – 77,5 euro/client la Neversea, 48 euro/client la Electric Castle și 45 euro/client la Untold. În ceea ce privește consumația la restaurante și cafenele, un client a cheltuit pentru aceste servicii, în medie, 25 euro la Constanța, 19 euro la Cluj, în timpul Electric Castle, și 21 euro, în timpul Untold.

Festivalurile sunt o bună oportunitate și pentru furnizorii de servicii de transport, precum și pentru galeriile comerciale, după cum arată datele aplicației financiare. În contextul acestor trei festivaluri, un utilizator al aplicației a cheltuit, în medie, 28 euro pentru transport și, respectiv, 35 euro la shopping, în Constanța, în perioada de derulare a Neversea, 18 euro pentru transport și 32 euro pentru shopping, la Cluj, în timpul Electric Castle, iar în contextul Untold, 15 euro pentru transport și 30 euro pentru shopping.

Dacă ne uităm la segmentarea pe categorii de vârstă, cea mai mare sumă cheltuită, în contextul tuturor celor trei evenimente, a fost înregistrată pentru serviciile de divertisment (biletele la festival, dar și alte tipuri de servicii similare), la categoria de vârstă 35-44 de ani, cu sumele medii de 68 euro, în contextul Neversea, respectiv 103 euro, în timpul Electric Castle și 115 europe durata Untold. Iar în privința cheltuielilor cu cele mai mici valori, vom vedea că tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 ani au alocat cele mai mici bugete serviciilor de alimentație publică (restaurante, terase, cafenele, baruri), cu 18 euro cheltuiți în timpul Neversea, respectiv 13,6 euro, în contextul Electric Castle. La Untold, aceeași categorie de vârstă a cheltuit cel mai puțin cu transportul – 9,6 euro/ utilizator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *