Franța vrea ca Renault să-şi menţină avantajele industriale şi tehnologice

Renault Sursa foto: Facebook / Renault

Ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a anunţat că va avea noi discuţii cu directorul general al Renault, Luca de Meo, privind alianţa producătorului auto francez cu grupul nipon Nissan, iar Franţa doreşte ca Renault să-şi menţină avantajele industriale şi tehnologice, transmite Reuters, citat de Agerpres.

„Voi discuta despre asta în curând cu Luca de Meo, vrem să ne asigurăm că deciziile luate de Renault vor menţine alianţa dintre Renault şi Nissan, şi că va fi în interesul Renault, în privinţa tehnologiilor şi platformelor”, a declarat Le Maire la Salonul auto de la Paris. Statul francez deţine aproximativ 15% din Renault.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 43% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault – Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Săptămâna trecută, cei doi producători auto au discutat despre o nouă fază în parteneriatul lor, care ar putea include şi o investiţie din partea Nissan în noua divizie care va regrupa operaţiunile Renault din domeniul vehiculelor electrice.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Nissan face presiuni asupra partenerului francez să-şi reducă participaţia în grupul nipon cât mai mult posibil, ideal până la 15%, şi ar putea lua în considerare obţinerea de fonduri pentru a răscumpăra acele acţiuni.

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiştii şi investitorii în data de 8 noiembrie, ocazie cu care este aşteptat să ofere noi informaţii cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producţia de vehicule electrice, denumită intern cu numele de cod „Ampere”, separată de divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern sub numele de cod „Horse”.

Renault vrea ca Nissan să fie acţionar la divizia sa de automobile electrice, la care grupul francez vrea să păstreze un pachet de cel puţin 51%. Pentru divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, Renault are în vedere crearea unei noi entităţi cu Aurobay, un joint venture între Volvo Car AB şi grupul chinez Zhejiang Geely Holding Group, precum şi cu alţi investitori.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: