Franţa vrea să atragă cât mai mulţi schiori români în staţiunile din Alpi

pixabay.com

România, cu peste jumătate de milion de turişti care aleg să plece în fiecare an în vacanţă la schi în străinătate, reprezintă o piaţă importantă pentru sectorul turistic francez, a declarat, pentru Agerpres, Gordana Malic, reprezentanta pentru Europa Centrală şi de Est a Agenţiei Franceze de Dezvoltare a Turismului (Atout France).

“Piaţa românească este o piaţă emergentă, cu 4 milioane de potenţiali schiori, şi cu legături bune către Franţa şi staţiunile de schi franceze, existând zboruri directe către Lyon, Nisa, Marsilia, dar şi Geneva (n.r.- Elveţia, aproape de graniţa franceză). Iar peste jumătate de milion de români pleacă în fiecare an în vacanţă la schi în străinătate. În acest context, da, România este o piaţă importantă pentru Franţa în ceea ce priveşte turismul montan, pe care dorim să o dezvoltăm în continuare”, a spus Gordana Malic.

Atout France a organizat la Bucureşti o reuniune cu agenţiile de turism din România în care au fost prezentate ofertele turistice pentru sezonul de iarnă 2021-2022.

Malic a subliniat că, în pofida contextului pandemic incert, românii îşi doresc în continuare să plece în vacanţe la schi în străinătate.

“La prezentarea sezonului francez de schi, care a avut loc la Bucureşti, au participat 22 de profesionişti din turismul românesc, reprezentanţi ai tour-operatorilor şi agenţiilor de turism, care s-au arătat interesaţi de oferta de schi în Franţa. Toţi participanţii au fost încântaţi de întâlnirile faţă în faţă şi acest lucru dă o perspectivă pozitivă pentru lunile următoare. Toţi au descoperit multe produse turistice noi în staţiunile de schi franceze pentru următorul sezon de iarnă introduse de partenerii noştri francezi. În pofida unui context incert cauzat de pandemia de Covid, dorinţa clienţii lor de a pleca în vacanţă la schi se menţine la un nivel ridicat”, a afirmat oficialul francez.

Pe de altă parte, reprezentanta Agenţiei Franceze de Dezvoltare a Turismului a menţionat că toate staţiunile montane din Franţa au adoptat măsurile impuse de Guvern pentru limitarea răspândirii noului coronavirus, accentul fiind pus pe siguranţa turiştilor.

“După doi ani de pandemie, oamenii aşteaptă cu nerăbdare să schieze din nou, să beneficieze de cazări de top, să petreacă timp de calitate alături de familie şi prieteni. Staţiunile de schi din Franţa au adoptat toate măsurile de sănătate şi siguranţă necesare impuse de Guvernul francez, iar accentul este pus pe faptul că oaspeţii se pot bucura de oportunităţi excelente de schi în Alpii Francezi, fără griji, în vacanţe în siguranţă. În acest sens, noi sperăm că schiul în Franţa va fi o atracţie pentru români în viitoarele luni şi aşteptăm cu nerăbdare să întâmpinăm cât mai mulţi posibil”, a completat Gordana Malic.

În opinia sa principalele atracţii ale staţiunilor montane din Franţa sunt reprezentate de numeroasele pârtii de schi la mari altitudini, o industrie hotelieră bine dezvoltată, dar şi celebra gastronomie franceză: “Munţii francezi conduc în topul destinaţiilor de iarnă, oferind 350 de staţiuni de schi, care atrag peste 10 milioane de turişti în fiecare an, dintre care 7 milioane vin pentru schi. Principalele caracteristici ale staţiunilor de schi franceze sunt facilităţile de cazare în imediata apropiere a pârtiilor, cea mai mare zonă de schi din lume, cu 600 de km de pante complet conectate în Trois Vallees, staţiuni la mare altitudine, cele mai înalte din Europa, clima şi ninsoarea ideale pentru sporturile de iarnă, dar şi o ofertă mare de cazare pentru fiecare buget şi bucătăria franceză excelentă. De exemplu, 23 de restaurante cu stele Michelin”.

Domeniul schiabil din Franţa beneficiază de 6,8 milioane de locuri de cazare, 10.169 de km de pârtii, 3.646 de instalaţii de telescaun şi 20.000 de instructori de schi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *