Germania: Reduceri masive de prețuri pentru mașinile electrice după eliminarea subvenției de 4.500 de euro/ Dacia Spring, cea mai ieftină din piață după o reducere de 10.000 de euro

masina electrica, dacia, dacia spring Sursa foto: Dacia

La jumătatea lunii decembrie, guvernul german a anulat peste noapte discountul guvernamental de 4.500 de euro pentru mașinile electrice noi. După o scurtă perioadă de șoc, producătorii s-au pus pe treabă și au oferit reduceri substanțiale: acum există reduceri de până la 10.000 de euro, de exemplu pentru cea mai ieftină mașină electrică din Germania. Dar Kia, Mercedes, Renault, Toyota și VW oferă, de asemenea, o mulțime de reduceri, notează publicația germană Focus.

Eliminarea bruscă a subvenției a fost o veste proastă pentru toți cei care doreau să comande o mașină și se așteptau ca sprijinul de la stat să scadă la 3.000 de euro, nu să devină zero.

Vestea i-a luat prin surprindere și pe producătorii de automobile, care sunt acum îngrijorați de liniile de producție inactive și de reprezentanțele auto pline. Pentru a contracara scăderea semnificativă a cererii, unii au promis acum reduceri generoase, care se vor aplica inițial comenzilor și înmatriculărilor până la 31 martie 2024. Printre acestea se numără Mercedes și, cel mai recent, VW, iar prețurile anumitor modele, precum ID.3 sau ID.4 ar putea scădea, în premieră, sub 33.000 de euro.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Dacia: Bonus electric de 10.000 de euro la Dacia Spring

Dacia Spring este probabil cea mai accesibilă mașină complet electrică de pe piața europeană până în prezent. În urma încheierii promoției, românii ies acum în față cu un bonus de 10.000 de euro la Dacia Spring: oferta Dacia se aplică tuturor versiunilor Spring disponibile la partenerii Dacia participanți și este limitată în timp, cu înscrieri până la 31 martie. Astfel, modelul de bază, Essential, va avea un preț de 12.750 de euro. Modelul Extrem va costa 14.550 de euro.

Luna trecută, Dacia Spring a rămas și în Franța fără subvenția de la stat, după ce guvernul a eliminat din lista de mașini eligibile pe cele produse în China. Bonusul era cuprins între 5-7 mii de euro. Drept urmare, prețul modelului de bază al Dacia Spring a scăzut în Franța la 18.400 de euro. Versiunea superioară costă 19 900.

În România, unde guvernul Guvernul a micșorat valoarea voucherelor pentru programul Rabla Plus pentru mașinile electrice de la maximul de 11.000 euro la 5.100 euro, Dacia are pe site-ul său următoarele prețuri: 20.800 euro pentru versiunea de bază și 22.450 de euro pentru Extreme. Cine vrea să comande rapid o mașină aflată în stoc o găsește pe site-ul Dacia la prețuri cuprinse între 14.295 de euro și 16.344 de euro.

Kia: Garanție premium și pentru comenzile din 2024

La sfârșitul lunii noiembrie, Kia Germania a garantat plata bonusului de mediu pentru toate comenzile private
comenzi private plasate până la 31 decembrie 2023. Ca urmare a deciziei neașteptate de la Berlin, compania a prelungit acum această garanție până la 31 martie 2024: clienții privați care fac o achiziție obligatorie a unui Niro EV , EV6 , EV6 GT sau a unui e-Soul din parcul de vehicule de la 1 ianuarie 2024 până la această dată vor primi bonusul de mediu integral la condițiile aplicabile anterior. Potrivit Kia, singurul factor decisiv este data achiziției, nu data înmatriculării.

Dacă vehiculul a fost achiziționat în 2023, bonusul de mediu Kia pentru mașinile noi cu un preț de listă net de până la 40.000 de euro este de 6.750 de euro, în conformitate cu valoarea subvenției anterioare. Pentru un vehicul cu un preț de listă net cuprins între 40.000 și 65.000 de euro, valoarea subvenției este de 4.500 de euro. Pentru achizițiile din primul trimestru al anului 2024, dealerii participanți vor acorda un bonus de mediu de 4.500 de euro pentru toate modelele enumerate aici, așa cum era prevăzut inițial cu subvenția guvernamentală. Comenzile care au fost deja plasate vor beneficia, de asemenea, de asigurarea Kia, deoarece întregul bonus este garantat și aici.

Mercedes și Smart continuă subvenția

Mercedes nu a întârziat să reacționeze la decizia guvernului german: chiar la începutul anului, a prelungit subvenția din buzunar pentru vehiculele complet electrice EQA și EQB. Cumpărătorii vor continua să primească partea producătorului de 1.500 de euro, precum și subvenția de stat de 3.000 de euro.

Condiția prealabilă este ca mașina să fie comandată, livrată și înmatriculată până la 31 ianuarie 2024. După 1 februarie, cota producătorului va continua să se aplice, dar nu se va mai aplica compensarea pentru prima de stat.

Pentru autovehiculele clienților privați înmatriculate până la 31 decembrie, Smart a preluat și subvenția integrală, constând în partea producătorului și partea federală, care a fost valabilă până la sfârșitul anului. Clienții particulari care au comandat un Smart #1 sau #3 până la sfârșitul anului și a căror înmatriculare este prevăzută pentru 2024 vor fi compensați de Smart pentru reducerea bonusului de mediu, inclusiv a cotei producătorului, care s-a aplicat inițial de la 1 ianuarie 2024. Cu toate acestea, Smart nu va accepta noi comenzi.

Renault acordă reduceri – și scade prețurile în unele cazuri

Inițial, Renault a garantat tuturor clienților particulari care erau eligibili pentru bonus și care au fost înregistrați până la 31 decembrie 2023 inclusiv bonusul de mediu integral de 4.500 de euro. La fel ca în cazul Dacia, garanția se aplică doar clienților care își înregistrează și programează cererile de achiziție până la 17 decembrie inclusiv și își înmatriculează vehiculul între 18 și 31 decembrie. Pentru livrările și înmatriculările efectuate între 1 ianuarie și 31 martie inclusiv, Renault va plăti bonusul de mediu redus de 3.000 de euro. Sunt afectate în mod special Kangoo E-Tech, Megane E-Tech și Twingo E-Tech.

Cu toate acestea, cu Megane, Renault adoptă acum o abordare complet diferită pe termen lung: producătorul nu oferă o simplă reducere timp de câteva luni pentru modelul compact francez, ci adoptă o abordare practică a listei de prețuri. Rezultatul este același: economisiți până la 6.700 de euro atunci când cumpărați un Megane E-Tech. Aceasta este reacția Renault la încetarea subvențiilor în Germania, urmând un pas similar cu cel făcut de Volkswagen.

Tot 4.500 de euro cu Toyota și Lexus

Toți clienții care au comandat un vehicul electric eligibil de la Toyota sau de la marca sa subsidiară Lexus au primit un bonus de până la 6.750 de euro, în conformitate cu reglementările anterioare privind subvențiile de stat. În plus, grupul japonez a oferit bonusul tuturor clienților care achiziționează un vehicul electric din stocul disponibil până la 31 decembrie 2023 inclusiv. Dar ambele mărci fac oferte bune și în noul an: O reducere totală de 4.500 de euro este disponibilă pentru toate vehiculele pe care le comandați și le înregistrați până la 31 martie 2024. Oferta este valabilă pentru modelele Toyota bZ4x, Proace și Proace City, precum și pentru Lexus UX și RZ. Acest lucru înseamnă că producătorul auto a realizat în totalitate nivelul de asistență planificat inițial pentru 2024.

Volkswagen oferă o reducere de 7700 de euro la comenzile noi

Pentru toate modelele ID. eligibile pe care clienții particulari le-au comandat până la 15 decembrie 2023, dar care nu au fost încă recepționate și înmatriculate, Volkswagen va compensa, pe lângă cota producătorului, și cota federală. Dacă aceste vehicule au fost încă livrate și înmatriculate în 2023, clienții vor primi o subvenție de până la 6.750 de euro. Pentru 2024, există în continuare o subvenție redusă: dacă livrarea și înmatricularea nu au loc până în noul an, respectiv până la 31 martie 2024, Volkswagen va plăti o primă de până la 4.500 de euro, așa cum a promis inițial guvernul german.

Dacă totuși vreți să comandați o mașină acum, compania din Wolfsburg vă va săpa adânc în buzunare: pe lângă “bonusul de e-mobilitate” de 1785 de euro, VW vă va mai deconta încă 5950 de euro “bonus promoțional” la plata comenzii. Acesta este valabil pentru toate comenzile unui ID.4 sau ID.5 până la 31 martie 2024. SUV-ul costă sub 33.000 de euro cu o baterie mică, în timp ce versiunea Pro cu o baterie de 77 kWh costă mai puțin de 41.000 de euro. Acest lucru face ca mașina să fie chiar mai ieftină decât o Tesla Model 3 sau Y. ID.3 are, de asemenea, o reducere de peste 7.000 de euro până la sfârșitul lunii martie și este disponibil, de asemenea, la un preț mai mic de 33.000 de euro. Noul ID.7 are o reducere de 4760 de euro. Furgoneta electrică ID.Buzz este în continuare disponibilă pentru 1785 de euro.

Sfârșitul bonusului înseamnă reduceri suplimentare?

Nu numai cumpărătorii de automobile electronice, ci și producătorii s-au bazat probabil pe faptul că prima de achiziție va rămâne în vigoare cel puțin încă câteva săptămâni sau luni. În combinație cu o scădere a cererii de mașini electrice în acest an, stocurile de vehicule la unii producători sunt în prezent probabil ridicate. Acest lucru înseamnă că unii producători ar putea oferi reduceri suplimentare la mașinile lor electrice în următoarele săptămâni – dar acestea vor putea cu greu să compenseze prima anulată, dacă vor exista reduceri, notează Focus.

“În opinia noastră, criza bugetară conduce industria auto din Germania către o criză a mașinilor electrice”, a explicat expertul în domeniu Ferdinand Dudenhöffer pentru rogramul de știri Tagesschau. Dudenhöffer se așteaptă la un declin de până la 200.000 de vânzări de mașini electrice în Germania în 2024 anul viitor. ADAC, clubul auto german, este la fel de critic față de eliminarea și consideră că a venit prea devreme.  Doar trei vehicule sub 30.000 de euro sunt disponibile pe piața germană și este de sperat că acum concurența se va intensifica, astfel încât prețurile să scadă. “De asemenea, producătorii trebuie să mărească gama de vehicule mai ieftine oferite”, a declarat o purtătoare de cuvânt a ADAC pentru Tagesschau.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Sa-si porneasca Centralele Nucleare ca sa aiba cu ce sa le incarce !

    Sa dezgroape uraniul, sa-l faca plutoniu si sa-l lase sa se manifeste. Cine o sa se supere ? Coreea de Nord ? :)) Pariez ca fata de WWII, acum face Germania meth mai bun decat in Breaking Bad. 😀 (care, apropo!, era cu ceva radioactiv!)(nu stiu, nu-s de aici)

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.