Gigantul chinez de internet Tencent Holdings reduce prețurile pentru serviciile de cloud cu până la 40% începând din iunie, pe fondul unor măsuri similare ale rivalilor care au aruncat sectorul într-un război al prețurilor, scrie Reuters.
Concurența acerbă are loc pe fondul unei cereri scăzute din partea companiilor, economia chineză aflându-se în mijlocul unei redresări șovăielnice după ce a renunțat anul trecut la restricțiile stricte COVID-19.
Alibaba Group Holding a declarat luna trecută că va reduce prețurile pentru unele produse cloud cu până la 50%. Compania de stat China Mobile a anunțat reduceri, spunând că prețurile pentru unele servicii vor fi reduse cu până la 60% pentru o perioadă limitată de timp.
Charlie Chai, analist la 86Research, a declarat că furnizorii chinezi de servicii cloud au făcut în trecut eforturi pentru a evita un război al prețurilor, dar “până la urmă tot pe această cale au mers”. El a precizat că firmele s-au extins agresiv și că acum au o capacitate prea mare.
Wei Yunfeng, cercetător la firma de date IDC, a declarat că războiul prețurilor a fost condus, de asemenea, în parte, de obiectivele de vânzări ridicate, în ciuda încetinirii creșterii pieței.
Chai a adăugat că o piață cloud mai dificilă va forța companiile să se concentreze pe diferențierea produselor și că Baidu era bine poziționată, deoarece avea “produse unice, centrate pe inteligența artificială”.
“Pentru participanții care aleg să se alăture războiului, impactul asupra marjelor pe termen scurt poate fi semnificativ”, a spus el, estimând că ar putea lua între 4 și 7 puncte procentuale din marjele lor de profit operațional în cloud.
Veniturile din cloud ale Alibaba reprezintă aproximativ 9% din veniturile sale totale. Tencent nu prezintă cifre separate pentru veniturile din cloud.