Giggle, soluția digitală care schimbă modul în care angajatorii și lucrătorii colaborează pentru sarcini temporare, se lansează oficial în România. Aplicația oferă o flexibilizare a muncii care permite companiilor să colaboreze temporar cu personal pe sarcini specifice, reducând astfel costurile cu angajații și timpul de recrutare.
Pentru zilieri, Giggle oferă oportunități de muncă crescute și diversificarea surselor de venit, ceea ce sporește independența financiară. În Ungaria, peste 70.000 de job-uri ziliere au fost ocupate cu ajutorul platformei. La doar două luni de la extinderea operațiunilor în România, Giggle a reușit să atragă peste 7.000 de lucrători și 40 de angajatori parteneri.
Giggle a apărut în contextul creșterii economiei gig. Acest concept a început să câștige popularitate în Europa de Sud-Est odată cu apariția aplicațiilor precum Bolt, Uber, Fiverr sau Upwork.
Rata relativ ridicată a șomajului și costurile mai reduse cu forța de muncă în această regiune au făcut ca joburile gig să devină o opțiune atractivă, în special pentru tineri.
Orașe precum București, Belgrad și Sofia au devenit adevărate huburi pentru servicii de ride sharing sau livrare de alimente oferind mii de oportunități de muncă flexibilă. Pandemia de COVID-19 a accelerat și mai mult această tendință, fiind susținută de inițiativele de transformare digitală promovate la nivelul Uniunii Europene. Numărul lucrătorilor din acest sector în toate statele membre va ajunge la 43 de milioane de persoane, de la 28,3 milioane cât erau în 2022, mai notează sursa citată.
Pandemia a afectat felul în care companiile pot planifica necesarul de personal
După pandemie, companiile din domenii precum HoReCa, logistic, retail sau delivery s-au confruntat cu o mulțime de dificultăți în a-și planifica și gestiona necesarul de personal. Fluctuațiile cererilor și cele financiare au făcut aproape imposibilă prognozarea exactă a nevoilor de angajați. Giggle permite astfel fragmentarea sarcinilor, adică împarte munca în ture mai mici și ușor de gestionat care sunt apoi publicate pe platformă, iar aceste oportunități de muncă devin accesibile publicului mai larg. Astfel, Giggle ajută la crearea de lichiditate pe piața muncii, și oferă angajatorilor posibilitatea de a găsi rapid forța de muncă de care au nevoie. Giggle este o platformă potrivită pentru meserii de tip blue collar și nu numai, pentru care nu este necesar un training extins și complicat.
Giggle, un Tinder al locurilor de muncă
Tot ce trebuie să facă o companie este să posteze un job temporar sau o simplă tură pe care trebuie să o acopere, iar lucrătorii pot vizualiza imediat toate detaliile: titlul jobului, compania, remunerația, programul și locația. Cei interesați pot aplica direct pe platformă, iar angajatorii au acces la profilurile lor complete, astfel încât să poată alege candidații care se potrivesc cel mai bine cerințelor lor.
După ce un lucrător finalizează prima tură, angajatorul poate oferi o evaluare între una și cinci stele și un feedback scris. Acest sistem de evaluare nu doar că sporește încrederea, dar face și selecția viitoare mult mai ușoară. Platforma Giggle organizează în prealabil verificări și interviuri cu utilizatorii care vor să aplice la job-uri și le recomandă acestora domenii potrivite competențelor lor. Astfel se reduc semnificativ timpul și costurile de recrutare pentru companii.
„Credem că fiecare persoană merită șansa de a lucra într-un mod care să se potrivească cel mai bine circumstanțelor lor de viață—fie că sunt studenți, persoane care lucrează în paralel cu un job full-time sau cei care se bazează pe munca gig ca sursă principală de venit. Misiunea noastră este să oferim oamenilor mai multe opțiuni și flexibilitate în munca lor, ajutându-i să prospere, să se dezvolte personal sau să-și îndeplinească visurile. Obiectivul Giggle este să transforme radical piața muncii din țară, creând oportunități care să permită angajatorilor să își acopere flexibil necesarul de personal, în timp ce lucrătorii pot câștiga venituri suplimentare fără a se angaja pe termen lung.” a declarat Sebestyén Ádám, co-fondator al Giggle.
Ideea din spatele Giggle s-a concretizat în mai 2022, însă prima versiune web a aplicației a fost lansată abia în decembrie 2022. Varianta de mobil a apărut în octombrie 2023. În noiembrie 2024, Giggle a atins pragul de 100.000 de angajați zilieri și 2.000 de companii partenere în Ungaria. Până în prezent, peste 70.000 de job-uri ziliere au fost ocupate cu ajutorul platformei.
Ospătar, Hostess sau manipulant marfă, cele mai căutate job-uri în România
Fondatorii Giggle au ales extinderea în România datorită similitudinilor care există cu piața din Ungaria atât în ceea ce privește nevoile pieței cât și legislația. Cele trei industrii principale vizate de Giggle sunt HORECA, logistică și retail. În prezent în România sunt înregistrați peste 7.000 de lucrători pe platforma Giggle și peste 40 de parteneri angajatori. Până acum s-au observat două tendințe principale. Lucrătorii zilieri români aplică în principal pentru joburi care corespund cel mai bine competențelor lor, iar a doua că lucrătorii preferă să aplice pentru locuri de muncă în care au mai lucrat anterior. În ceea ce privește job-urile disponibile pe platformă acestea includ în mare parte ospătari, hostese sau manipulant marfă.
Platforma Giggle este disponibilă la gigglework.ro, iar aplicația de mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store.