Google promite mai mult context în rezultatele motorului său de căutare

google, sediu

Gigantul american Google anunţă schimbarea modului în care căutările pot fi realizate şi a felului în care rezultatele vor apărea, graţie unui nou model de învăţare mecanică.

Google şi-a adus aminte că a pornit în afaceri ca un motor de căutare şi, chiar dacă a părut că a uitat să mai inoveze în acest domeniu în ultimii ani, la adăpostul cotei de peste 90% de piaţă, anunţă acum o noutate care va schimba punctual relaţia utilizator – motor de căutare, notează news.ro.

În primul rând, Google promite mai mult context pentru căutările realizate de utilizator. Folosind modelul de învăţare mecanică MUM (Multitask Unified Model), gigantul american promite o experienţă mai bogată şi mai profundă.

Concret, alături de rezultatele care servesc punctual căutarea, Google va afişa ceea ce numeşte o constelaţie de subiecte relaţionate, într-un mod organizat.

Viitorul design al paginilor de căutare va include o secţiune numită “Things to know”. Aici vor fi afişate subiecte considerate de AI de interes pentru utilizator – care ar putea să-l ajute pe acesta să înţeleagă mai bine contextul din jurul subiectului principal.

În al doilea rând, Google speră că noua abordare va ajuta utilizatorul să treacă la un mod mai natural de folosire a motorului de căutare. În loc de cuvinte cheie, utilizatorul ar putea adresa întrebări normale motorului de căutare.

Cu această ocazie, Google va integra în motorul său de căutare componenta Google Lens, care facilitează identificarea şi căutarea obiectelor din imagini. Lens merge un pas mai departe acum şi permite rafinarea căutărilor folosind cuvinte cheie.

Lens ar putea ajuta utilizatorii să găsească informaţii mai relevante (sau nu), însă este clar că, din acest punct de vedere, Google vede potenţialul pe care această facilitate o are în zona cumpărăturilor online, unde este unul din marii jucători.

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *