Google promite mai mult context în rezultatele motorului său de căutare

google, sediu Sursa foto: Pixabay

Gigantul american Google anunţă schimbarea modului în care căutările pot fi realizate şi a felului în care rezultatele vor apărea, graţie unui nou model de învăţare mecanică.

Google şi-a adus aminte că a pornit în afaceri ca un motor de căutare şi, chiar dacă a părut că a uitat să mai inoveze în acest domeniu în ultimii ani, la adăpostul cotei de peste 90% de piaţă, anunţă acum o noutate care va schimba punctual relaţia utilizator – motor de căutare, notează news.ro.

În primul rând, Google promite mai mult context pentru căutările realizate de utilizator. Folosind modelul de învăţare mecanică MUM (Multitask Unified Model), gigantul american promite o experienţă mai bogată şi mai profundă.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Concret, alături de rezultatele care servesc punctual căutarea, Google va afişa ceea ce numeşte o constelaţie de subiecte relaţionate, într-un mod organizat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Viitorul design al paginilor de căutare va include o secţiune numită “Things to know”. Aici vor fi afişate subiecte considerate de AI de interes pentru utilizator – care ar putea să-l ajute pe acesta să înţeleagă mai bine contextul din jurul subiectului principal.

În al doilea rând, Google speră că noua abordare va ajuta utilizatorul să treacă la un mod mai natural de folosire a motorului de căutare. În loc de cuvinte cheie, utilizatorul ar putea adresa întrebări normale motorului de căutare.

Cu această ocazie, Google va integra în motorul său de căutare componenta Google Lens, care facilitează identificarea şi căutarea obiectelor din imagini. Lens merge un pas mai departe acum şi permite rafinarea căutărilor folosind cuvinte cheie.

Lens ar putea ajuta utilizatorii să găsească informaţii mai relevante (sau nu), însă este clar că, din acest punct de vedere, Google vede potenţialul pe care această facilitate o are în zona cumpărăturilor online, unde este unul din marii jucători.