Indicatorii Tehnico-Economici pentru Drumul Expres Timișoara-Moravița vor fi aprobați luna viitoare, iar tot în luna august ar putea fi lansată licitația pentru execuția pe primele două loturi, fără lotul 3 care include vama (punctul de trecere a frontierei) cu Serbia, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la semnarea contractului pentru finalizarea Drumului de legătură Autostrada A1 (Arad- Timișoara)- DN 69.
Ministerul Mediului a emis pe 28 martie 2024 Acordul de Mediu pentru Autostrada Timișoara-Moravița (A9), proiect care ar urma să fie lansat în licitație până la finalul anului. Anterior, Agenția pentru Protecția Mediului Timiș eliberase Avizul de Mediu pentru studiul de fezabilitate pe 7 martie. După această etapă, CNAIR și Ministerul Transporturilor trebuie să aprobe proiectul (indicatorii tehnico-economici), proiectul ajunge la Ministerul Dezvoltării (Consiliul Interministerial) și apoi pe masa Guvernului pentru aprobarea Proiectului de Hotărâre de Guvern care să stabilească sursa finanțării.
Autostrada Timișoara -Moravița are o lungime proiectată de 73 kilometri și include punctul de trecere a frontierei de la Moravița-Vatin cu Republica Serbia. Contractul pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic a fost semnat în 2020 cu Asocierea Search-Egis și avea termen inițial de finalizare mai 2022. După 12 acte adiționale, proiectanții au obținut o prelungire de peste 2 ani, până în octombrie 2024. Solicitarea CNAIR de finanțare a segmentului de la Moravița (punct de frontieră prin CEF) a fost respinsă la Bruxelles după cum Economedia a explicat aici.
,,Agenția pentru protecția Mediului Timiș a emis, în 28 martie 2024, Acordul de Mediu pentru proiectul Autostrada Timișoara – Moravița. Traseul propus al autostrăzii A9 va trece prin extravilanul/intravilanul UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.