Indicatorii Tehnico-Economici pentru Drumul Expres Timișoara-Moravița vor fi aprobați luna viitoare, iar tot în luna august ar putea fi lansată licitația pentru execuția pe primele două loturi, fără lotul 3 care include vama (punctul de trecere a frontierei) cu Serbia, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la semnarea contractului pentru finalizarea Drumului de legătură Autostrada A1 (Arad- Timișoara)- DN 69.
Ministerul Mediului a emis pe 28 martie 2024 Acordul de Mediu pentru Autostrada Timișoara-Moravița (A9), proiect care ar urma să fie lansat în licitație până la finalul anului. Anterior, Agenția pentru Protecția Mediului Timiș eliberase Avizul de Mediu pentru studiul de fezabilitate pe 7 martie. După această etapă, CNAIR și Ministerul Transporturilor trebuie să aprobe proiectul (indicatorii tehnico-economici), proiectul ajunge la Ministerul Dezvoltării (Consiliul Interministerial) și apoi pe masa Guvernului pentru aprobarea Proiectului de Hotărâre de Guvern care să stabilească sursa finanțării.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Autostrada Timișoara -Moravița are o lungime proiectată de 73 kilometri și include punctul de trecere a frontierei de la Moravița-Vatin cu Republica Serbia. Contractul pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic a fost semnat în 2020 cu Asocierea Search-Egis și avea termen inițial de finalizare mai 2022. După 12 acte adiționale, proiectanții au obținut o prelungire de peste 2 ani, până în octombrie 2024. Solicitarea CNAIR de finanțare a segmentului de la Moravița (punct de frontieră prin CEF) a fost respinsă la Bruxelles după cum Economedia a explicat aici.
,,Agenția pentru protecția Mediului Timiș a emis, în 28 martie 2024, Acordul de Mediu pentru proiectul Autostrada Timișoara – Moravița. Traseul propus al autostrăzii A9 va trece prin extravilanul/intravilanul UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.