Asocierea WeBuild – Salcef a depus în urmă cu câteva zile documentația pentru Autorizația de Construire a Lotului 3 Timișoara Est – Ronaț pe Magistrala CFR 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, a anunțat joi, 25 aprilie, la Timișoara Ministrul Transporturilor, care nu a ratat ocazia de a taxa din nou constructorul din Italia care a lucrat la Podul Brăila. Însă declarația ministrului nu corespunde realității pentru că, Ministerul Transporturilor a emis încă din noiembrie 2023 Autorizația de Construire pe lotul 3, după cum Economedia a explicat aici.
Pentru lotul 4 Ronaț -Arad (tot cu WeBuild), Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pe 12 aprilie 2024, contractul fiind semnat încă din noiembrie 2022. Nu este exclus ca, ministrul Grindeanu să se referit la acest lot ca întârziat, confundând lotul 3 cu lotul 4.
Întrebat la Timișoara despre stadiul lucrărilor la M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad (proiect prin PNRR), ministrul Grindeanu a răspuns. „Cel mai avansat lot este Lugoj – Timișoara Est. Se lucrează, vă invit, verificați. Este cel mai înaintat. Se vor începe lucrările într-un final și pe Timișoara, Timișoara Est-Ronaț. Toate aceste întârzieri sunt din vina companiei care a câștigat (n.r. WeBuild) pentru că nu a depus până în acest moment sau a depus în urmă cu câteva zile documentația pentru emiterea Autorizației de Construcție. Cel mai în spate, Caransebeș-Lugoj, care a început cel mai târziu, undeva în decembrie am semnat contractul, dar are șanse mari să-i ajungă pe cei de pe Timișoara”, a declarat Sorin Grindeanu.
Lotul Timișoara Est – Ronaț a fost primul mare contract dintre cele opt cu finanțare din PNRR pentru modernizarea și electrificarea Magistralelor CFR, M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, respectiv M 300 Cluj-Napoca – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria.
Autorizația de Construire pe care a emis-o Ministerul Transporturilor acoperă lucrări de 1,1 miliarde lei din contractul total de 1,4 miliarde, durata de execuție este de 36 luni și este pentru prima etapă de șantier.
Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.
Principalele lucrări:
– reabilitarea a 13,86 km de cale ferată
– modernizarea/reabilitarea a trei stații de cale ferată și 2 halte de călători
– realizarea a 11 clădiri noi
– 4 pasarele noi pentru pietoni
– realizarea a 4 poduri de cale ferată, 3 pasaje și 6 podețe
– 8.890 metri liniari de panouri fonoabsorbante
PASAJ SUPERIOR Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade și Gara de Est)
STAȚIA CF TIMȘOARA EST (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane și pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) și integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă – 2,05 km, cu instalații de semnalizare și telecomunicații)
PASAJ SUPERIOR ENRIC BAADER – TIMIȘOARA (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului).