Grindeanu se plânge că firmele care construiesc autostrăzi și căi ferate șantajează Ministerul / Antreprenorii cer CNAIR un miliard de euro doar pentru claim-uri. Ce i-a lipsit PSD -ului pentru modificarea legislației

Nicolae Ciucă Marcel Ciolacu Sorin Grindeanu Florin Cîțu Sursa Foto: G4Media.ro/ Autor: Ilona Andrei

Companiile care construiesc autostrăzi și căi ferate ,,șantajează” Ministerul Transporturilor pentru că rezilierea contractelor foarte întârziate sau blocate este dificilă din cauza legislației și a termenelor lungi din justiție, susține ministrul Sorin Grindeanu. Într-un interviu la DCNews, Grindeanu s-a plâns de cadrul legislativ ,,stufos” și de mecanismul procedurilor de achiziție, de la licitație și până la finalizarea contestațiilor care nu favorizează beneficiarul, adică Statul, deși nimic nu a împiedicat PSD să modifice Legea Achizițiilor Publice. De fapt, cea mai importantă modificare a fost chiar anul trecut, dar în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă, o Ordonanță de Urgență care permite acum semnarea contractelor după pronunțarea Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, fără a mai aștepta decizia în justiție.

Grindeanu a dat și un exemplu, anunțând că valoarea plăților suplimentare (claim-uri) pe care le solicită constructorii Companiei de Drumuri (CNAIR) este de un miliard de euro : ,,Cadrul legislativ, legislația este atât de stufoasă…și duce Statul, în cazul meu, Ministerul Transporturilor…poate e cuvântul prea dur, dar nu mă feresc : suntem șantajați. Este un mecanism extrem de greoi și este una din cauzele care au dus la lipsa infrastructurii de transport, dar mai e ceva. A câștigat o firmă, care începe o autostradă sau un contract la CFR, statul este într-o poziție ușor șantajabilă și ai niște termene și clauze, când îl urmărești, nu se înscrie în termene. De cele mai multe ori se merge pe faptul că, dacă s-ar rezilia acel contract datorită (sic !) nerespectării termenelor, statul român evită să facă acest lucru ( n.r rezilierea) pentru că o luăm de la capăt, 3-4 ani cu licitații. Statul Român este slab în acest moment pe achiziții publice. Acest lucru trebuie să se schimbe, constructorii cer acum claim-uri de la CNAIR de un miliard de euro” – a precizat Grindeanu.

Una dintre cele mai mari despăgubiri deja decise în instanță ( Curtea de Arbitraj de la Paris) este de aproape 250 de milioane de lei după rezilierea abuzivă a contractului pentru Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj Deva.

 

Sursa Foto: G4Media.ro/ Autor: Ilona Andrei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *