Grindeanu se plânge că firmele care construiesc autostrăzi și căi ferate șantajează Ministerul / Antreprenorii cer CNAIR un miliard de euro doar pentru claim-uri. Ce i-a lipsit PSD -ului pentru modificarea legislației

Nicolae Ciucă Marcel Ciolacu Sorin Grindeanu Florin Cîțu Sursa Foto: G4Media.ro/ Autor: Ilona Andrei

Companiile care construiesc autostrăzi și căi ferate ,,șantajează” Ministerul Transporturilor pentru că rezilierea contractelor foarte întârziate sau blocate este dificilă din cauza legislației și a termenelor lungi din justiție, susține ministrul Sorin Grindeanu. Într-un interviu la DCNews, Grindeanu s-a plâns de cadrul legislativ ,,stufos” și de mecanismul procedurilor de achiziție, de la licitație și până la finalizarea contestațiilor care nu favorizează beneficiarul, adică Statul, deși nimic nu a împiedicat PSD să modifice Legea Achizițiilor Publice. De fapt, cea mai importantă modificare a fost chiar anul trecut, dar în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă, o Ordonanță de Urgență care permite acum semnarea contractelor după pronunțarea Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, fără a mai aștepta decizia în justiție.

Grindeanu a dat și un exemplu, anunțând că valoarea plăților suplimentare (claim-uri) pe care le solicită constructorii Companiei de Drumuri (CNAIR) este de un miliard de euro : ,,Cadrul legislativ, legislația este atât de stufoasă…și duce Statul, în cazul meu, Ministerul Transporturilor…poate e cuvântul prea dur, dar nu mă feresc : suntem șantajați. Este un mecanism extrem de greoi și este una din cauzele care au dus la lipsa infrastructurii de transport, dar mai e ceva. A câștigat o firmă, care începe o autostradă sau un contract la CFR, statul este într-o poziție ușor șantajabilă și ai niște termene și clauze, când îl urmărești, nu se înscrie în termene. De cele mai multe ori se merge pe faptul că, dacă s-ar rezilia acel contract datorită (sic !) nerespectării termenelor, statul român evită să facă acest lucru ( n.r rezilierea) pentru că o luăm de la capăt, 3-4 ani cu licitații. Statul Român este slab în acest moment pe achiziții publice. Acest lucru trebuie să se schimbe, constructorii cer acum claim-uri de la CNAIR de un miliard de euro” – a precizat Grindeanu.

Una dintre cele mai mari despăgubiri deja decise în instanță ( Curtea de Arbitraj de la Paris) este de aproape 250 de milioane de lei după rezilierea abuzivă a contractului pentru Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj Deva.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: