Profitul Grupului MOL, înainte de plata taxelor, a ajuns la 546 de milioane de dolari în primul trimestru al acestui an, în scădere cu 23% față de aceeași perioadă din 2024, arată rezultatele financiare ale companiei, date publicității vineri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conform sursei citate, toate segmentele cheie de activitate și-au îmbunătățit performanța în pofida încetinirii economice, contribuind împreună la rezultatele reziliente ale Grupului MOL, obținute într-un context macroeconomic dificil, transmite Agerpres.

Rezultatele din segmentul Upstream s-au îmbunătățit de la un trimestru la altul, susținute de creșterea prețului gazelor. Totodată, rezultatul segmentului Downstream s-a îmbunătățit ușor de la an la an, în ciuda diminuării marjelor de rafinare și a contextului general dificil de afaceri.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„Acești factori negativi au fost compensați de creșterea volumelor prelucrate și de creșterea vânzărilor proprii – în parte datorită restructurărilor importante din perioada de referință -, precum și de o mai bună utilizare a capacității. Deși segmentul de petrochimie a beneficiat de o redresare a volumelor de vânzări, acesta a continuat să înregistreze pierderi, reflectând provocările continue ale mediului de piață. Marjele de rafinare bazate pe Brent s-au stabilizat în jurul mediilor pe termen lung, însă marjele din petrochimie au rămas scăzute”, se menționează în comunicat.

Evoluția segmentelor de activitate

Segmentul de Consumer Services a înregistrat o creștere continuă, determinată atât de contribuțiile din sectorul fuel și non-fuel, în ciuda indiciilor unui climat macroeconomic mai dificil.

„Vânzările de carburanți s-au consolidat pe piețele din România și Croația. Dinamica de creștere a marjelor non-fuel s-a temperat în comparație cu anul trecut, însă tendințele au rămas pozitive. Rețeaua Fresh Corner a continuat să se extindă, ajungând la 1.341 de unități la sfârșitul primului trimestru din 2025, marcând o creștere de 1% față de trimestru și de 6% față de anul precedent”, se mai precizează în document.

Pe de altă parte, segmentul de Economie Circulară a avut o contribuție pozitivă la EBITDA în T1 2025, determinată în principal de elemente punctuale.

„Eforturile CAPEX au continuat să se concentreze pe extinderea sistemului de Garanție-Returnare (SGR), cu peste 4.800 de locații operaționale în prezent, iar numărul de ambalaje de băuturi returnate a crescut cu 10% de la un trimestru la altul, ajungând la aproximativ 6,5 milioane de unități pe zi”, menționează sursa citată.

De asemenea, au continuat să se înregistreze progrese în ceea ce privește alte proiecte-cheie de infrastructură, inclusiv construcția următorului depozit de deșeuri din Komarom (cu alte opt în curs de pregătire), iar lucrările de pregătire și licitația pentru proiectul de transformare a deșeurilor în energie sunt, de asemenea, în curs de desfășurare.

EBITDA Gas Midstream a scăzut în primul trimestru din 2025, în pofida cererii robuste de servicii de transport, deoarece climatul macroeconomic a devenit mai puțin favorabil.

Grupul MOL este o companie internațională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie și retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 24.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproape 2.400 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Sud-Est.