Guvernul demarează negocierile pentru o rută-cheie de transport între Marea Neagră și Marea Caspică, în plin conflict regional

vapor marinari port mare pexels sursa foto: Pexels

Guvernul discută miercuri un memorandum pentru a începe negocierile cu privire la o rută-cheie de transport de călători și mărfuri între Marea Neagră și Marea Caspică, în ciuda faptului că există o prezență militară rusă activă în Marea Neagră în acest moment.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Ruta internațională de transport Marea Neagră – Marea Caspică este un proiect lansat de România și Turkmenistan, în 2012, care vizează crearea unei rute de transport intermodal (maritim/fluvial și rutier/feroviar) între Europa Centrală și de Nord și Caucazul de Sud și Asia Centrală/regiunea Asia-Pacific, cu utilizarea, în plan cvadrilateral, a contiguității geografice a României (RO), Georgiei (GE), Republicii Azerbaidjan (AZ) și a Turkmenistanului (TM), a facilităților oferite de porturile Constanța (RO), Poti (GE), Batumi (GE) și Anaklia (GE) – în construcție, Baku/Alat (AZ), Turkmenbași (TM) și a potențialului dat de conexiunea directă între Portul Constanța și Fluviul Dunărea”, arată Executivul.

Acordul va prevedea, printre altele, scutiri/reduceri de tarife și taxe vamale mărfurilor aflate în tranzit, proceduri administrative, practici și
documente de transport simplificate, și asigurarea de facilități precum terminale de transport combinat, puncte de trecere a frontierei, stații de schimb gabarit, linii de feribot, porturi, ajutoare de navigare și tehnologia informației.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Executivul susține că această rută de transport inter-modal va contribui la dezvoltarea Portului Constanța și îi va spori importanța regională, astfel încât acesta să redevină un port-cheie la Marea Neagră.

Acest memorandum vine în plin conflict regional, în care Rusia are o prezență militară activă în Marea Neagră.

Încă din 2019, când Rusia avea o prezență militară doar în Crimeea, Radu Berceanu, fost ministru al transporturilor în perioada 2006-2007 și 2008-2010, atrăgea atenția că contextul geopolitic nu este favorabil unui astfel de proiect, chiar dacă acesta este unul bun.

„Proiectul ar fi bun, dar din cauza contextului actual, nu cred că e fezabil, nu cred ca există investitori care să bage bani în așa ceva. Si e vorba de bani mulți”, explica pentru Europa Liberă fostul ministru al transporturilor. El susținea că doar voința politică a statelor nu este suficientă, iar finanțarea nu poate să vină doar de la ele.