Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie verde din România, încearcă să recupereze din întârzierile de luni de zile cu care emite facturile. Astfel, dacă marți 20 iunie, Hidroelectrica a trimis facturile pentru luna iunie, joi, 22 iunie, compania a început să le trimită facturile pe februarie.
Este cel mai scurt termen întâlnit până acum la trimiterea facturilor de către producătorul de energie deținut de statul român. Până acum, Hidroelectrica emitea două facturi pe lună, însă distanță de două – trei săptămâni.
Luna trecută, pe 31 mai 2023 a început emiterea facturilor pe luna decembrie 2022.
Emiterea facturilor pe luna noiembrie 2022, a început pe 5 mai 2023.
Asta după ce în luna aprilie a emis facturile pe lunile septembrie 2022, începând cu 11 aprilie, și octombrie 2022, începând cu 22 aprilie.
De data aceasta, facturile nu au mai venit pe mail cu mesaj care spune că soldul nu era actualizatat decât până la finele lunii noiembrie, din motive tehnice.
Întârzierile au început să apară anul trecut, mai ales în toamnă. Mulți clienți au primit în octombrie facturi pentru consumul din iunie, apoi au așteptat până la finele lui februarie sau chiar până la începutul lui martie pentru facturile pentru luna iulie. Iar cea pe august a venit în ultima zi din martie, însă facturile tot nu au ajuns la zi.
De ce au apărut întârzierile
Potrivit Hidroelectrica, întârzierile au fost generate de implementarea de către companie a unui nou soft de gestiune a clienților. Iar în toamna anului trecut au avut loc și mai multe modificări legislative care au avut impact asupra modalității de calcul a energiei livrate clienților.
Astfel, fiecare schimbare din legislație a avut impact asupra facturilor emise de companiile de energie, vârful modificărilor fiind atins în luna decembrie când a fost introdusă, pentru două săptămâni, declarația pe proprie răspundere pentru locul principal de consum, unde să fie aplicat tariful plafonat.
Decizie de eliminare a declarației pe proprie răspundere a fost luată la doar câteva zile de la intrarea în vigoare a legii care stabilea necesitatea ei.
La mijlocul luni martie, ANRE a amendat Hidroelectrica cu 400.000 de lei. Sancțiunea a fost aplicată inclusiv pentru neemiterea la timp a facturilor.
Hidroelectrica le-a promis clienților o aplicație încă din martie
Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a anunțat pe 10 martie că în curând va avea o aplicație pentru cei peste 500.000 de mii de clienți ai săi.
Potrivit unui anunț pus pe pagina de Facebook, Hidroelectrica spune că „aplicațiile destinate clienților noștri vor fi disponibile în curând pentru sistemele iOS și Android. Acestea sunt în curs de dezvoltare și momentan lucrăm la sincronizarea acestora cu bazele de date, urmând să parcurgem pe rând etapele de testare și lansare efectivă. Sincronizarea aplicațiilor cu sistemul informatic se va va realiza după probarea funcționării conforme a noilor softuri.”
La jumătatea lunii mai, Bogdan Buciu, consilier al președintelui directoratului Hidroelectrica a declarat pentru Hotnews.ro că “Hidroelectrica va începe să emită de săptămâna viitoare facturile pe luna decembrie, iar aplicația de plăți pe mobil pentru clienți este în teste și ar trebui să fie disponibilă gratuit pentru Android și iOS în acest an”.
Termenul de emitere a facturilor nu a fost, însă, respectat, iar despre aplicație, reprezentanții Hidroelectrica vorbesc încă de la începutul anului.