Hyundai a semnat un acord privind vânzarea celor două fabrici din Rusia. Acestea vor fi preluate de un cumpărător rus

hyundai Sursa foto: Pixabay

Hyundai Motor a semnat un acord privind vânzarea celor două fabrici din Rusia, grupul sud-coreean devenind astfel cel mai recent producător auto global care se retrage de pe piaţa rusă, după invadarea Ucrainei de către Moscova, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Cumpărătorul rus, Art-Finance, a precizat că a finalizat săptămâna aceasta achiziţionarea uzinei Hyundai din Sankt Petersburg şi a primit aprobare pentru tranzacţie de la Guvernul rus şi de la Serviciul federal antimonopol. Activele Hyundai vor fi integrate în AGR Group, deţinut de Art-Finance.

Compania rusă a precizat că activele “includ două unităţi de producţie din Sankt Petersburg: o fabrică în zona industrială Kamenka şi o uzină în zona industrială Shushary”.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Capacitatea anuală combinată a celor două facilităţi este de aproximativ 300.000 de vehicule.

Art-Finance este deţinută de către Andrei Pavlovich, care a achiziţionat în mai 2023 activele din Rusia ale Volkswagen.

Majoritatea producătorilor auto din Europa, Japonia şi Coreea de Sud şi-au suspendat producţia şi au ieşit de pe piaţa rusă în urma invaziei din februarie 2022.

Grupul francez Renault a vândut pentru doar o rublă statului rus participaţia majoritară pe care o deţinea la producătorul auto rus Avtovaz, cu opţiunea de a o răscumpăra în termen de şase ani. Similar, Nissan şi-a vândut activele pentru un euro.

În decembrie, Hyundai Motor anunţa că intenţionează să-şi vândă activele din Rusia pentru 10.000 ruble (111,69 de dolari), înregistrând pierderi de 287 miliarde woni (214,7 milioane de dolari). Operaţiunile la principala sa fabrică au fost suspendate în martie 2022.

Asociaţia Producătorilor de Automobile din China anunţa, luna aceasta, că Rusia a fost principala destinaţie pentru exporturile de automobile chineze în 2023, în condiţiile în care a primit peste 841.000 de vehicule în primele 11 luni ale anului, mai mult decât dublu faţă de numărul doi, Mexicul.

Producătorii auto chinezi au profitat de retragerea companiilor occidentale după invazia rusească din Ucraina.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: