Imagini spectaculoase cu Golden Gate de România: Constructorul japonez începe întinderea cablurilor principale

Podul Brăila 2

Podul peste Dunăre de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră de după Revoluţie se apropie de o nouă etapă, una dintre cele mai spectaculoase.

Constructorul japonez IHI (n.r., liderul de asociere este firma Astaldi din Italia) va începe întinderea perechii de cabluri principale între blocurile de ancoraj, aproximativ 2 kilometri în linie dreaptă, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură care a publicat noi imagini din dronă cu podul suspendat, botezat „Golden Gate” de România.

Asociaţia subliniază respectarea termenelor de partea constructorilor, nu însă şi din partea Companiei de Drumuri, care încă nu a finalizat exproprierile necesare drumurilor de legătură. În lipsa acestora, Podul de la Brăila riscă să devină „cel mai scump muzeu”.

„Podul suspendat de la Brăila se apropie de o nouă etapă a construcției. Dacă până acum italienii de la Astaldi au ridicat cei doi piloni ai podului până la înălțimea de 192 de metri, în viitorul apropiat japonezii de la IHI vor începe întinderea perechii de cabluri principale între blocurile de ancoraj, aproximativ 2 km în linie dreaptă. În punctualitatea echipei din Japonia putem avea încredere, dar nu același lucru îl putem spune despre CNAIR, care de 3 ani ne promite că va rezolva problemele birocratice și va emite autorizațiile de construire pentru drumurile de legătură pe întreaga lungime prevăzută în proiect”, a atras atenţia API.




Ministerul Transporturilor face şi acum exproprieri pentru Podul de la Brăila

Podul suspendat face parte dintr-un proiect de 2 miliarde de lei care cuprinde şi realizarea unui drum rapid de 19 kilometri între Brăila şi Jijila (Jijila este în judeţul Tulcea), respectiv drum de legătură de 4 kilometri cu DN 22 Smârdan – Măcin.

Lucrările la pod ar urma să fie terminate în luna decembrie 2022, stadiul fizic fiind de aproximativ 30%, dar există riscul ca podul să devină „cel mai scump muzeu” dacă nu vor fi terminate drumurile de legătură.

Ministerul Transporturilor face şi acum exproprieri pentru aceste şosele, ultimul Proiect de Hotărâre de Guvern fiind publicat pe 9 aprilie pentru două clădiri care aparţin Bibliotecii Centrale Universitare Carol I.

„La momentul întocmirii listei cuprinzând imobilele proprietate privată care sunt afectate de coridorul de expropriere al lucrării de utilitate pubică de interes naţional „Drum expres Brăila-Galaţi” de către Unitatea Administrativ Teritorială Vădeni din județul Brăila, au fost menționate și două imobile având ca proprietar/deținător Biblioteca Centrală Universitară Carol I. Ulterior, la momentul promovării proiectului de act normativ, respectiv Hotărârea Guvernului nr. 991/2020, aceste două poziții au fost eliminate în vederea clarificării situației juridice a terenurilor, având în vedere că Biblioteca Centrală Universitară Carol I este instituție de drept public, urmând ca, după clarificarea acestei situații, în funcție de natura juridică a imobilelor, să fie promovat un nou proiect de act normativ având ca obiect procedura de expropriere a acestora”, arată un proiect de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri la Podul de la Brăila.

Luna trecută au fost emise primele Autorizaţii de Construire pentru drumurile de legătură, anunţa ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„În mod normal, construcția drumurilor trebuia să înceapă simultan cu Podul, dar birocrația (exproprieri, acorduri) nu a fost rezolvată la timp. Am făcut un pas mare astăzi pentru evitarea scenariului negativ în care, la sfârșitul anului 2022, Podul terminat ar rămâne «muzeu»”,  anunţa ministrul Cătălin Drulă pe 4 martie.

Date tehnice

Cele două turnuri au o lungime de 192 de metri, principala deschidere a podului are 1,1 kilometri, iar cablurile din oţel special cu o garanţie de 120 de ani vor avea o greutate de 6.700 de tone. 86 de segmente metalice vor forma tablierul metalic care susţine şoseaua, fiecare segment având o greutate de 250 de tone.

Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018 cu asocierea italo – niponă pentru 430 de milioane euro, lucrările au început în decembrie 2018, iar proiectul complet are termen de finalizare decembrie 2022. La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimi, precizează Compania de Drumuri.

Comentarii

  1. De ce nu se fac exproprieri prin hotărâre de guvern pentru lucrări de interes național? Cu despăgubirea proprietarilor la prețul pe mp din zona la data aprobării la finanțare a investiției și nu la cât se pretinde acum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *