Industria auto din Austria este la o răscruce periculoasă în drumul spre electrificare

bmw-i3

Cei mai importanţi jucători din industria auto din Austria trebuie să înceteze acum să producă motoare cu combustie internă, pentru a proteja creşterea mobilităţii electrice până la finele deceniului, arată un nou studiu guvernamental publicat vineri, transmite Bloomberg.

Producătorii auto reprezintă aproape 9% din forţa de muncă din Austria iar numărul de persoane care lucrează în industria auto a crescut cu peste 50% în ultimele două decenii. Zeci de furnizori livrează motoare şi componente auto pentru o serie de companii precum BMW AG, Fiat Chrysler Automobiles NV şi Volkswagen AG.

Însă relaţia dintre Austria şi motoarele cu combustie internă trebuie să se sfârşească acum dacă austriecii vor să aibă un loc în lanţul internaţional de aprovizionare pentru vehiculele electrice, arată un raport comandat de Ministerul Energiei şi Transporturilor din Austria.

„Multe companii subestimează urgenţa acestei tranziţii. Companiile ezită să adopte decizii strategice în direcţia electro-mobilităţii şi, astfel, se confruntă cu riscul că nu vor putea gestiona tranziţia la timp”, susţin cercetătorii de la Fraunhofer Austria

Companiile şi consumatorii din Austria au fost bombardaţi cu mesaje contradictorii cu privire la tranziţia la vehiculele electrice. Un studiu guvernamental de anul trecut sugera că trecerea la vehiculele electrice ar putea duce la dispariţia a 7% dintre cele 370.000 de locuri de muncă directe şi indirecte care în prezent au legătură cu producţia de automobile.

În schimb, cel mai recent raport încearcă să contrazică o parte din ipotezele anterioare, sugerând că economia Austriei ar putea câştiga aproximativ 8.000 de locuri de muncă până la finele deceniului dacă producătorii vor începe să facă tranziţie spre electrificare. În plus, valoarea producţiei realizată de sectorul auto, din care o mare parte este exportată spre Germania, ar putea creşte cu aproximativ 645 milioane de euro, susţin autorii studiului.

„Nu există alternativă la mobilitatea electrică şi cei care nu fac trecerea acum la noua tehnologie riscă să înregistreze pierderi mari şi chiar să dispară complet de pe piaţă”, a apreciat Wilfried Sihn, directorul Fraunhofer Austria.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *