Inflația pe scară largă a dus la cel mai mare cost al materiei prime pe vehicul din 2011, în Statele Unite, arată un nou raport de cercetare globală al Bank of America (BAC).
Raportul analizează inflația din SUA și examinează consecințele acesteia pentru industria auto.
O concluzie esențială din raport este că costul materiilor prime a crescut brusc de la mijlocul anului 2020. „În ultimul an, costul materiei prime pentru un vehicul mediu din SUA a crescut constant, cu circa 87%, de la un minim de aproximativ 2.200 USD / unitate în aprilie 2020 până la aproximativ 4.125 USD / unitate în mai 2021”, arată raportul
„În timpul acestei creșteri a costurilor materiilor prime, prețurile medii ale tranzacțiilor cu mașini par să fi rămas blocate, deși rămân în continuare ridicate la niveluri record”, mai arată documentul.
Este de așteptat ca diferența dintre creșterea prețurilor materiilor prime și prețurile medii în stagnare ale tranzacțiilor cu mașini să crească presiunea asupra producătorilor de automobile și a rezultatelor financiare ale furnizorilor.
Un vehicul mediu este compus din 39% oțel și 11% aluminiu. Creșterea costului materiilor prime s-a concentrat puternic pe prețurile ridicate ale oțelului. Raportul Bank of America a estimat că costul mediu în lire sterline pentru oțelul utilizat în industria auto a crescut cu 106% de la an la an, luând în considerare luna trecută. Acest lucru este relativ alarmant”, potrivit raportului, având în vedere ponderea ridicată a oțelului într-un vehicul mediu.
Se așteaptă ca furnizorii de echipamente să suporte povara creșterii costurilor materialelor.
Costurile materiilor prime au crescut atât de mult încât acum reprezintă un procent semnificativ mai mare din prețul unui vehicul. „Costul materiilor prime într-un vehicul mediu ca % din prețul mediu de tranzacție din SUA a atins minime istorice de 6% (5,9% în aprilie 2020) la începutul pandemiei COVID-19, determinat de cele mai scăzute costuri ale materiilor prime din punct de vedere istoric și de cele mai mari prețuri medii ale tranzacțiilor din toate timpurile. Cu toate acestea, acest raport al costurilor a crescut de atunci, ajungând acum la circa 11%, întrucât prețurile materiilor prime au crescut semnificativ față de nivelurile minime, iar prețurile tranzacțiilor au rămas aproape de nivelurile maxime”, a constatat raportul.
Până la sfârșitul primăverii, costurile materiilor prime se apropiaseră de nivelurile istorice post-2000, în timp ce prețurile medii ale tranzacțiilor au rămas în esență neschimbate.