Industria turismului prevede călătorii mai puține și mai scurte în 2023

avion, zboruri, calatorii, turism Sursa foto: Pexels

În timp ce întreaga lume privește la evoluția crizei din Ucraina și încearcă să facă față inflației ridicate, industria turismului se pregătește pentru sezonul de iarnă. După o vară bună și un sezon de toamnă promițător, perspectivele pentru anul viitor nu par însă atât de luminoase. Prețurile ridicate la energie și recesiunea iminentă i-ar putea forța pe unii turiști să își anuleze planurile de călătorie și de vacanță, arată analistul eToro, Bogdan Maioreanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit unui sondaj realizat în Germania, rezervările pentru luna octombrie arată bine. Destinațiile populare rămân Grecia,Turcia, Spania și Egipt. Creta, Rodos și Kos, precum și Riviera turcească. De asemenea, continuă tendința puternică din timpul verii, potrivit directorului general al TUI Germania, Stefan Baumert. Mulți consumatori germani caută să plece pentru o scurtă vacanță în octombrie, în special familiile, în timpul vacanței școlare de luna viitoare.

La fel ca în Germania și în România, pentru prima dată, toți elevii, nu doar cei din clasele I-IV, vor avea vacanță între 22 și 30 octombrie. Acest lucru ar putea crea o creștere a rezervărilor turistice pentru acea perioadă, deoarece din cauza începerii anticipate a anului școlar, unele vacanțe au fost scurtate.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Statisticile arată că, în prima jumătate a acestui an, 50,3% dintre turiștii nerezidenți au venit în România din motive personale, în timp ce 49,7% au venit pentru afaceri. Dintre aceștia, 43,8% și-au organizat sejurul prin intermediul unei agenții de turism, 33,5% și-au organizat singuri sejurul, 16,1% au optat pentru alte mijloace de organizare, în timp ce 6% au folosit atât o agenție, cât și mijloace proprii. Principalul mijloc de transport folosit de turiști a fost avionul, trei din patru venind cu avionul în România.

Acest lucru nu a fost o întâmplare. Potrivit celor mai recente date IATA, în luna iulie a acestui an, traficul de pasageri al companiilor aeriene a crescut cu 58,8% față de iulie 2021. La nivel global, traficul este acum la 74,6% din nivelul de dinainte de pandemie. Traficul internațional a crescut cu 150,6% față de iulie 2021. RPK-urile internaționale din iulie 2022 – revenue passenger kilometres – au ajuns la 67,9% din nivelurile din iulie 2019. Toate piețele au raportat o creștere puternică.

Potrivit datelor de piață colectate de Guestcentric la începutul lunii septembrie 2022, sezonul de toamnă pare promițător pentru hoteluri în ceea ce privește veniturile din rezervări. Luna septembrie arată extrem de pozitiv, luna octombrie arată o accelerare a rezervărilor, iar lunile noiembrie și decembrie 2022 se aliniază la nivelurile din 2019.

Cu toate acestea, există o mulțime de obstacole, cum ar fi creșterea prețurilor la energie, inflația și alți factori care au un impact asupra portofelelor consumatorilor și asupra deciziei lor de a călători. Pentru directorul general al Trivago, Alex Hefer, viitorul nu pare deosebit de luminos. El se așteaptă ca situația întregii industrii să se deterioreze până în primăvara anului viitor, din cauza faptului că clienții au mai puțini bani pentru a călători. În plus, în 2023, sejururile vor fi, de asemenea, semnificativ mai scumpe – așa cum a fost cazul în acest an – decât înainte de criză. Prin urmare, vom asista la călătorii mai puține și mai scurte. Multe companii vor resimți deja acest lucru în primul trimestru din 2023. Dar și restul anului viitor va fi, de asemenea, destul de slab față de 2022, a mai spus Hefer.