Înmatriculări auto în România: Autoturismele „electrificate” au înregistrat o creștere de 131% în primele patru luni ale anului/ Acestea se apropie de cotă de piață de 20%, peste cele diesel

masina electrica, statie incarcare Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Înmatriculările de autoturisme din primele patru luni ale anului au înregistrat o creștere de 36% faţă de 2021. Autoturismele „electrificate” au o creștere de 131,1%, realizând o cotă de piață de 19,7%, arată datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

După evoluția importantă a primelor trei luni, luna aprilie 2022 vine cu o creștere de doar 7,4% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, creştere înregistrată după 4 luni de scădere de la sfârşitul anului precedent, transmite APIA.

Raportat la anii anteriori, luna aprilie 2022 înregistrează o creștere cu 89,7% față de perioada similară din anul 2020 şi o scădere de 10,2% faţă de aprilie 2019.

TOP 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după patru luni din 2022, este condus de Dacia (9.832 unități), urmată de Ford (3.596 unități), Hyundai (3.282 unități), Renault (2.904 unități), Toyota (2.852 unități), Volkswagen (2.746 unități), Skoda (2.604 unități), Mercedes Benz (2.367 unități), Peugeot (1.512 unități) și Fiat (996 unități). Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au înregistrat, în luna aprilie 2022, un volum de 8.371 unități, cu 24,0% mai mult decât în luna similară din 2021.

Grafic: APIA

„După primele patru luni ale anului 2022, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+174,2%), Clasa B (+21,0%), Clasa C (+25,6%), Clasa D (+12,5%), Clasa E (+2,7%), Clasa F (-9,6%), SUV (+39,8%), MPV (+284,7%) și Clasa Sport (+22,1%), raportat la perioada similară din anul anterior”, arată raportul APIA.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 46,4%, în creștere cu 1,3% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 24,3%, în scădere cu 2,0% și Clasa B cu o cotă de 16,7%, în scădere cu 2,1% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut. In funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele patru luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 42,2% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 64,9%. Autoturismele echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 20,7% față de primele patru luni din 2021 și dețin o cotă de 15,3% din total.

Autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după patru luni din 2022, o cotă de piață de 19,7%, care depăşeşte cu 4,4% si 1.644 unităţi cota deţinută de motoarele diesel. „La fel ca în 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie s-au dublat (+131,1%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+487,4%) şi a celor plug-in hybrid (+159,5%)”, transmit reprezentanții APIA.

În primele patru luni ale anului, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului, unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1.458 unități, model lansat în 2021, Tesla Model 3, 235 unități, cu o creștere de 25 ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent, Hyundai Kona cu 171 unități, în creștere cu 612,5%, Renault Zoe cu 106 unități, în creștere cu 194.4% și Volkswagen e-UP! cu 95 unități, în scădere cu -4,0%. In ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 119 unități, +221,6%, urmată de Mercedes Benz GLE cu 96 unități, +220,0%, Hyundai Tucson cu 87 unități, Mercedes Benz GLC cu 79 unități, în creștere cu 97,5% și Renault Captur cu 70 unități, în creștere cu 32,1%. Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 617 unități, în creștere cu 9,2% față de 2021, urmată de Toyota C-HR cu 579 unități și 5,9% creștere, apoi Toyota RAV4 cu 400 unități, în creștere cu 9,6%.

Top mărci – electrice, 2022

  • Dacia – 1.458
  • Tesla – 280
  • Volkswagen – 225
  • Hyundai – 215
  • Mercedes Benz – 106
  • Renault – 106
  • BMW – 84
  • Skoda – 68
  • Peugeot – 61
  • Ford – 43
  • Altele – 285
  • Total – 2.931

Top mărci – Plug-in hibrid, 2022

  • Mercedes Benz – 255
  • Volvo – 138
  • Ford – 131
  • BMW – 121
  • Hyundai – 119
  • Skoda – 80
  • Renault – 70
  • Volkswagen – 56
  • Mitsubishi – 51
  • Jeep – 46
  • Altele – 132
  • Total – 1.199

Top mărci – full Hybrid, 2022

  • Toyota – 2.052
  • Hyundai – 360
  • Ford – 317
  • Honda – 209
  • Renault – 146
  • Lexus – 62
  • Suzuki – 17
  • Kia – 11
  • Subaru – 6
  • Mazda – 3
  • Total – 3.183

În ceea ce privește evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4), după patru luni din 2022, acestea dețin o cotă de piață de 20,9%, corespunzătoare unui volum total de 7.729 unități, în creştere cu 8,3% față de anul 2021, când se înregistrau 7.136 unități.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în aprilie 2022 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 64,0% din totalul achizițiilor de autoturisme.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *