Interregional Călători a câștigat licitația pentru operarea a 13 trenuri noi Alstom. CFR Călători pierde la un ban diferență față de operatorul privat

468401703_598564776026546_6523432937000552890_n Foto: ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară/ Facebook

Interregional Călători va opera cu 13 rame electrice noi Alstom, după ce a câştigat licitaţia în faţa companiei CFR Călători, la un nivel al compensației cu doar un ban sub cea cerută de CFR Călători, în cadrul procedurii de achiziţie „Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziţie a materialului rulant nou achiziţionat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători” – CSP-L2.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunţat, vineri, finalizarea procedurii de evaluare tehnică şi economico-financiară a ofertelor înaintate de cei doi operatori feroviari – CFR Călători şi Interregional Călători – în cadrul procedurii de achiziţie CSP – L2.

„Astfel, în urma încheierii etapei a II-a alocată pentru tranzacţionare, Comisia de analiză şi evaluare a ARF a acceptat valoarea cea mai bună obţinută electronic şi a hotărât adjudecarea şi acordarea dreptului de a semna contractul, operatorului economic Interregional Călători, la valoarea compensaţiei unitare exprimată în lei/tren-km de 24,98 lei. Totodată, ARF a acceptat şi nominalizat cu statut de rezervă oferta societăţii CFR Călători, la valoarea compensaţiei unitare exprimată în lei/tren-km de 24,99 lei”, arată anunţul ARF, publicat pe pagina de Facebook.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Pentru pachetul CSP-L2 vor fi alocate 13 rame electrice (12+1 rezervă), materialul rulant nou achiziţionat de către ARF prin fonduri europene nerambursabile, ce vor fi folosite pentru prestarea serviciului de transport feroviar public de călători, distribuite pe cele 4 rute ale pachetului. Anual, aceste rame vor efectua 14.600 de rute (dus-întors), cu un total de 4.028.408.64 tren-km.

Serviciile din acest al doilea contract vor acoperi rute magistrale electrificate din nord-vestul şi centrul ţării, contribuind la îmbunătăţirea serviciilor feroviare ce deservesc municipiile Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov, Arad, Timişoara, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc şi Deva.

Aceste contracte au prevăzută o valabilitate de maximum 48 luni şi, respectiv, 50 de luni, şi vizează patru rute de serviciu public, respectiv: Bucureşti Nord – Braşov – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Braşov, Braşov – Deda – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Deva – Timişoara Nord.

Începând cu 24 decembrie 2023, la nivelul tuturor statelor membre ale Uniunii Europene, contractele de servicii publice pentru transportul feroviar de călători se atribuie prin proceduri competitive, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007.

Licitaţia a fost derulată prin intermediul platformei electronice independente de licitaţii a Bursei Române de Mărfuri, iar procedura de achiziţie al celui de al treilea lot (CSP-L3) va continua la începutul anului viitor, precizează ARF.

Pe 29 noiembrie 2024, trei operatori au depus oferte în cadrul licitaţiilor pentru atribuirea a încă două contracte de servicii publice de transport feroviar de călători, care se vor implementa cu 25 de trenuri noi Alstom Coradia Stream, potrivit informaţiilor Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) remise Agerpres.

Cele trei companii sunt: CFR Călători, Interregional Călători şi Transferoviar Călători.

În cadrul celor două proceduri cu termen de depunere 29 noiembrie, din cele trei proceduri pilot derulate de ARF, au fost înregistrate următoarele oferte: pentru CSP-L2 – CFR Călători şi Interregional Călători, iar pentru CSP-L3 – CFR Călători şi Transferoviar Călători.

Pachetele de servicii publice incluse în cele două licitaţii vor fi implementate cu sprijinul a 25 trenuri RE-IR1 Alstom Coradia Stream, parte dintre cele 37 trenuri contractate de ARF de la Alstom Ferroviaria SpA, cu sprijinul fondurilor europene nerambursabile.

Aceste contracte includ un număr de trenuri şi rute de circulaţie, detaliate pe cele două loturi, astfel: CSP-L2 – 13 trenuri şi patru rute, respectiv: Bucureşti Nord – Braşov – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Braşov, Braşov – Deda – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Deva – Timişoara Nord, iar CSP-L3 – 12 trenuri şi patru rute, respectiv: Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Galaţi, Iaşi – Cluj Napoca.

„Utilizarea trenurilor în cadrul unor contracte de servicii publice atribuite competitiv face parte din strategia naţională de asigurare a tranziţiei de la o piaţă a contractelor atribuite exclusiv direct la unele atribuite exclusiv prin licitaţii, astfel încât calitatea serviciilor de transport să crească, precum şi eficienţa acestora în contextul reducerii nevoii de compensare”, precizează ARF.

Închirierea a 13 trenuri de călători unui operator care are o cotă de piață infimă față de CFR Călători este scandaloasă și ar trebui cercetată de către organele de luptă împotriva corupției, spune Maxim Rodrigo, liderul sindical al Federației Sindicale a Transportatorilor Feroviari din România, citat de publicația Club Feroviar. Și CFR Călători și INTERREGIONAL le revin câte 12-13 trenuri însă operatorul de stat are o cotă de piață incomparabilă față de cel privat. Maxim Rodrigo a mai spus că vor avea cât de curând mișcări de protest ale angajaților CFR Călători, inclusiv din cauza unor astfel de nereguli.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.