Leoni încearcă să majoreze producția de cablaje din Ucraina și mută o parte inclusiv în România

cablaje auto yazaki Sursa foto: Yazaki

Producătorul de cablaje auto Leoni încearcă să-și majoreze producția din Ucraina, în ciuda pericolului războiului cu Rusia. De asemenea, o parte din producție este relocată la fabricile Leoni din țări precum România, Serbia, Slovacia, Tunisia, Egipt și Maroc – dar compania și clienții săi producători de automobile s-au angajat să păstreze Ucraina ca furnizor.

Leoni deține șapte fabrici cu 13.000 de angajați în România, unde ar trebuit mutată o parte din producția din Ucraina.

Vestul Ucrainei, cu forța sa de muncă ieftină, înalt calificată și proximitatea fabricilor de mașini din UE și resursele de materii prime, a devenit un important centru de producție pentru cablaje de sârmă, cu Fujikura din Japonia și Nexans din Franța printre cei care produc acolo, împreună cu Leoni.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Leoni are 7.000 de angajați în Ucraina și 2.000 în Rusia și se aștepta să aducă puțin sub 400 de milioane de euro (441 de milioane de dolari) în venituri din cele două țări în acest an.

Compania, care și-a crescut veniturile și câștigurile înainte de dobânzi și taxe anul trecut, în ciuda creșterii costurilor logistice în a doua jumătate, se așteaptă la venituri și câștiguri mai mici în acest an, din cauza impactului războiului și a perturbărilor mai extinse ale lanțului de aprovizionare.

De altfel, războiul din Ucraina ar putea pune în pericol până la 15% din producția auto europeană din cauza închiderii fabricilor de cablaj din Ucraina după invazia rusă, a declarat Colin Langan, analist auto la Wells Fargo, la începutul acestei luni.