Leoni încearcă să majoreze producția de cablaje din Ucraina și mută o parte inclusiv în România

cablaje auto yazaki Sursa foto: Yazaki

Producătorul de cablaje auto Leoni încearcă să-și majoreze producția din Ucraina, în ciuda pericolului războiului cu Rusia. De asemenea, o parte din producție este relocată la fabricile Leoni din țări precum România, Serbia, Slovacia, Tunisia, Egipt și Maroc – dar compania și clienții săi producători de automobile s-au angajat să păstreze Ucraina ca furnizor.

Leoni deține șapte fabrici cu 13.000 de angajați în România, unde ar trebuit mutată o parte din producția din Ucraina.

Vestul Ucrainei, cu forța sa de muncă ieftină, înalt calificată și proximitatea fabricilor de mașini din UE și resursele de materii prime, a devenit un important centru de producție pentru cablaje de sârmă, cu Fujikura din Japonia și Nexans din Franța printre cei care produc acolo, împreună cu Leoni.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Leoni are 7.000 de angajați în Ucraina și 2.000 în Rusia și se aștepta să aducă puțin sub 400 de milioane de euro (441 de milioane de dolari) în venituri din cele două țări în acest an.

Compania, care și-a crescut veniturile și câștigurile înainte de dobânzi și taxe anul trecut, în ciuda creșterii costurilor logistice în a doua jumătate, se așteaptă la venituri și câștiguri mai mici în acest an, din cauza impactului războiului și a perturbărilor mai extinse ale lanțului de aprovizionare.

De altfel, războiul din Ucraina ar putea pune în pericol până la 15% din producția auto europeană din cauza închiderii fabricilor de cablaj din Ucraina după invazia rusă, a declarat Colin Langan, analist auto la Wells Fargo, la începutul acestei luni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: