Licitația pentru achiziția celor 62 de trenuri electrice de scurt parcurs, publicată în SEAP. Valoarea contractului este cuprinsă între 3,2 și 4,1 miliarde lei

trenuri electrice Alstom

Licitația pentru achiziția a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost publicată în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice), valoarea investiției fiind cuprinsă între 3,2 și 4,1 miliarde lei. Potrivit documentației, sunt trei loturi, pe regiuni, contractele având o clauză prin care se poate dubla perioada de întreținere, de la 15 ani la 30 de ani, practic pe întreaga durată de viață a ramelor. Este practic, o nouă licitație pe care instituția din subordinea ministerului transporturilor (acum condusă de Ștefan Roșeanu) o organizează în ultimii ani, la prima fiind pierduți trei ani degeaba.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să realizeze achiziția de material rulant nou (RE-R) și a serviciilor de mentenanță și reparații RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și cu prevederile legislației din România. Achiziția va consta în: A) PRODUSE: 1) 62 rame electrice regionale RE-R (56 rame + 6 rame de rezervă), destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale”, conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini.

Există posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani (mentenanță 15 ani + 15 ani), conform cerințelor din caietul de sarcini.

Suplimentarea serviciilor de mentenanță (+15 ani) va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție. CLAUZA SUSPENSIVĂ: Încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de încheierea contractului de finanțare sau de alocarea de credite bugetare pentru acest obiectiv de investiții de către autoritatea contractantă, semnarea contractului făcându-se cu respectarea dispozițiilor Ordinului nr.1792/2002.

Achiziția, finanțată din fonduri europene nerambursabile (POT 2021-2027) și din bugetul de stat al României, este împărțită în 3 loturi și acoperă câte o regiune a țării:

  • Lotul 1 (Est) – include 20 de trenuri care vor deservi municipiile București, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași și Suceava. Valoarea licitației: între un miliard și 1,3 miliarde lei.
  • Lotul 2 (Centru – Vest) – include 23 de trenuri care vor deservi municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj Napoca, Arad, Timișoara și Reșița. Valoarea licitației: între un 1,2 și 1,5 miliarde lei.
  • Lotul 3 (Sud) – include 19 trenuri care vor deservi direct municipiile București, Ploiești, Brașov, Constanța și Alexandria, prin intermediul nodului feroviar învecinat. Trenurile din acest lot vor asigura inclusiv legătura cu stațiunile de pe Valea Prahovei. Valoarea licitației: între 984 milioane lei  și 1,2 miliarde lei.

Durata contractului este de 221 luni (18 ani), prețul ofertei primește un punctaj de 70%, programul de livrare 9 puncte (pentru 18 luni de la semnarea contractului, prima unitate) și alte 9 puncte pentru o capacitate de max. 250 de persoane.

Ofertele pot fi depuse până pe 4 iulie 2022.

Alte achiziții de trenuri noi

ARF a organizat o consultare de piață pentru 40 de trenuri de hidrogen și cu baterii.

Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.