Regionala Craiova a CFR Infrastructură a anunțat, vineri, că a primit o ofertă pentru reabilitatea a numai 6 loturi din cele 26 scoase la licitație pe linia de tren București – Pitești – Craiova, unde dorește lucrări de reparații rapide de tip „quick wins”. Celelalte 20 de loturi vor fi relicitate.
În aprilie, CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de aproape 300 de milioane de lei pentru reparații rapide de tip „quick wins” pe liniile de tren din Oltenia. Era vorba despre reabilitatea a 26 de loturi de cale ferată. Cu toate acestea, contractul avea clauză suspensivă, adică semnarea contractului se face atunci când este asigurată sursa de finanțare. Banii ar putea fi decontați prin PNRR, pentru astfel de lucrări fiind prevăzut peste un miliard de euro.
Însă Regionala Craiova anunță că, în cadrul procedurii, un singur agent economic – SC Intens Prest SRL Pitești – a depus oferte pentru 6 loturi, pe următoarele intervale de stații, aferente liniei 101 București – Pitești – Craiova:
► Lot 18 – Pitești – Pârvu, km 111+950 – 113+150
► Lot 19 – Bradu de Sus – Costești, km 117+230 – 118+350
► Lot 20 – Pârvu – Falfani, km 127+500 – 129+500
► Lot 21 – Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130
► Lot 22 – Stolnici -Harsești, km 146+100 -146+642
► Lot 23 – Stolnici – Corbu, km 149+950 – 150+900
Valoarea totală estimată a achiziției pentru cele 6 loturi – 42.359.498,69 lei, fără TVA.
În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante. Potrivit companiei, principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță.
Pentru celelalte 20 de loturi, aferente intervalelor de stații Olteni – Fărcașele (17 loturi), linia CF 100 București – Craiova – Timișoara, respectiv Balș – Pielești (3 loturi), linia CF 101 București – Pitești – Craiova, CFR Infrastructură menționează că SRCF Craiova va organiza o nouă licitație publică.
Magistrala feroviară București – Craiova
CFR Infrastructură şi asocierea ISPCF – Baicons au semnat contractul pentru Studiul de Fezabilitate şi Proiect Tehnic necesare modernizării tronsonului Roşiori Nord-Craiova (110 km), practic a doua jumătate a liniei Bucureşti – Craiova cu o lungime de 206 km. În perioada următoare se va semna şi contractul pentru prima secţiune, Bucureşti – Roşiori, cu o lungime de 96 kilometri, anunţă CFR Infrastructură. Documentaţia Tehnică (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) va permite execuţia lucrărilor de modernizare pentru creşterea vitezei trenurilor de călători la 160 km/h respectiv 120 km/h, la cele de marfă.
Cel mai rapid tren de la CFR Călători între Bucureşti şi Craiova este IR 1691 care parcurge distanţa în 3 ore şi 10 minute. Despre linia Bucureşti – Craiova, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că are nevoie de lucrări pentru reînnoire: „Linia este construită pentru 120-140 km/h dar acum sunt restricţii şi de 30 km/h şi trebuie să le respecte orice tren. E vorba despre reparaţii de şine, terasament şi schimbătoare de cale (n.r. macazuri). Prin aceste intervenţii, de la trei ore şi jumătate se va reveni la parcursul de două ore din anii 80. Am cerut un miliard de euro prin PNRR pentru aceste reînnoiri pe care să le facem până în 2026”, spunea Cătălin Drulă.